|
| کد مطلب: ۱۱۰۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

کیوی را با پوست می خورید؟ حتما این مطلب را بخوانید

شما کیوی را چطور می‌خورید؟ شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر فقط گوشت سبز و درخشان میوه را می‌خورید و پوست قهوه‌ای آن را جدا می‌کنید. اما آیا می‌دانستید همهٔ بخش‌های کیوی خوردنی است؟ بله درست است تمام قسمت‌های کیوی قابل‌خوردن است، حتی پوست قهوه‌ای و کرک‌دار آن.

کیوی را با پوست می خورید؟ حتما این مطلب را بخوانید
منبع: تبیان |

3 خطر احتمالی پوست کیوی

اکتینیدین
پوست کیوی حاوی اکتینیدین است که در صورت مصرف زیاد می‌تواند باعث اسهال و استفراغ شود. علاوه بر این، برخی افراد به آن حساسیت دارند و پس از خوردن یک عدد از آن هم به‌سرعت دهان، لب‌ها و کامشان تحریک می‌شود. البته این یک پاسخ متوسط و معمول در بزرگسالان است و کودکان خردسال ممکن است عکس‌العمل شدیدتری نشان دهند که شامل سوزش سر دل، بثورات، مشکل تنفسی و سایر علائم می‌شود.

آغشته به آفت‌کش‌ها
به یاد داشته باشید که کیوی را قبل از خوردن بادقت بشویید. اگرچه پوست آن خوراکی است، اما ممکن است حاوی آفت‌کش باشد. حتی اگر کیوی شما به‌صورت ارگانیک تولید شده باشد، ممکن است ضایعات غیرخوراکی مانند ذرات گردوغبار روی پوست آن جمع شده باشد که نیاز به تمیزکردن دارد.

رافیدها
رافیدها بلورهای طبیعی اگزالات کلسیم هستند که می‌توانند به‌راحتی پوشش‌های دهان را خراش دهند. علاوه بر این، ازآنجایی‌که این میوه اسیدی است، می‌تواند احساس سوزش ناخوشایندی را هنگام برخورد اسید به داخل دهان، ایجاد کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین