|
| کد مطلب: ۱۰۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

غذاهایی که جوش خوردن استخوان شکسته را سریعتر می کنند

شکستگی استخوان آسیب بسیار شایعی است که معمولا در اثر زمین خوردن، تصادفات رانندگی یا آسیب‌های ورزشی اتفاق می‌افتد و می‌تواند هر فردی را در هر سنی گرفتار کند.

غذاهایی که جوش خوردن استخوان شکسته را سریعتر می کنند

مدت زمان بهبودی به محل شکستگی و علت آن بستگی دارد، اما رژیم غذایی شما هم می‌تواند روی آن تأثیر داشته باشد. برای اینکه استخوان‌ شما زودتر جوش بخورد، باید از غذاهای خاصی استفاده کنید که در مقاله‌ی امروز  بعضی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

در بیشتر موارد، با کسانی که دچار شکستگی استخوان می‌شوند درباره‌ی آنچه که می‌تواند به بهبود سریع‌تر آن‌ها کمک ‌کند، صحبت نمی‌شود. حداکثر به آن‌ها گفته می‌شود که استفاده از استخوان یا اندام آسیب‌دیده را محدود کنند. اما غذاهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به بهبودی سرعت ببخشند، از جمله:

۱. لبنیات

۲. شیر سویا

۳. تخمه‌ی کدو

۴. انگور

۵. فلفل دلمه‌ای

۶. تخم‌مرغ

۷. لوبیا سیاه

۸. ماهی

۹. جعفری

چیزهایی که نباید بخورید

بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها باعث طولانی شدن روند جوش خوردن استخوان می‌شوند، از جمله:

  • الکل: نوشیدنی‌های الکلی سرعت بهبود استخوان را کاهش می‌دهند. به‌علاوه، ممکن است روی توانایی شما برای حفظ تعادل تأثیر بگذارند که این می‌تواند احتمال زمین خوردن و آسیب‌دیدگی مجدد را افزایش دهد.
  • نمک: مصرف بیش از حد نمک در رژیم غذایی باعث افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می‌شود. نمک می‌تواند حتی در بعضی از غذاها یا نوشیدنی‌هایی که طعم شور ندارند وجود داشته باشد. بنابراین، برچسب‌ محصولات غذایی را بررسی کنید و میزان مصرف نمک را به حدود یک قاشق چای‌خوری (۶ گرم) در روز محدود کنید.
  • قهوه: زیاده‌روی در مصرف کافئین، بیش از چهار فنجان قهوه‌ی غلیظ در روز، می‌تواند سرعت بهبود استخوان را کمی کاهش دهد. قهوه دیورتیک است و باعث افزایش ادرار می‌شود که این به معنی دفع بیشتر کلسیم است.

ارسال نظر

پربازدیدترین