|
| کد مطلب: ۱۰۶۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

موز چقدر شکر و چند کالری دارد؟

موز یکی از پر مصرف ترین محصولات غذایی در سراسر دنیا است. این میوه ی زرد رنگ نه تنها خوشمزه است بلکه فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. با خوردن موز کنترل افسردگی تا کنترل قند خون از جمله فوایدی هستند که در بدن اتفاق می افتند.

موز چقدر شکر و چند کالری دارد؟

برخی از افراد ممکن است به دلیل اینکه موز حاوی قند است از خوردن آن اجتناب کنند. اگرچه همه‌ی قند موز کاملا طبیعی است. قند موز در مقایسه با قند شکلات یا آبنبات که ۱۰۰ درصد افزودنی هستند کاملا طبیعی محسوب می‌شود. افرادی که به دیابت مبتلا هستند می‌دانند که باید از برخی میان‌وعده‌ها اجتناب کنند. موز یک میان‌وعده‌ی عالی برای افرادی است که دیابت دارند زیرا میزان چربی و کالری کمی دارد.

موز بسیار سیر کننده است ممکن است بسیار خوشحال شوید اگر بدانید که موز ۱۰۰ کالری انرژی دارد. نکته‌ی مهمی که در رابطه با موز وجود دارد این است که از خوردن بیش از حد آن اجتناب کنید، زیرا قند اضافه‌ی آن می‌تواند به صورت چربی ذخیره شود. در مقایسه‌ی سیب و موز، یک سیب متوسط هم مانند موز حاوی حدود ۱۰۰ کالری و کمتر از ۰.۵ گرم چربی است، اما سیب در مقایسه با موز حاوی قند بیشتر و پروتئین کمتر است.

آیا خوردن بیش از حد موز مشکلی ندارد؟

در صورتی که فردی بیش از ۶ موز بخورد دچار مصرف بیش از حد پتاسیم می‌شود. موزها فوایدی بیش از تنها سلامتی جسم دارند. موز یکی از منابع اصلی پتاسیم در بین میوه‌ها است. پتاسیم یک الکترولیت معدنی است که به افراد در حفظ ضربان قلبشان کمک می‌کند. رژیم غذایی حاوی میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم به کاهش فشار خون هم کمک می‌کند.

پتاسیم موجود در موز نه تنها به فشار خون کمک می‌کند بلکه برای باز کردن رگ‌ها هم خوب است. علاوه بر این پتاسیم موجود در موز برای بیماری‌های قلبی هم مفید است.

ارسال نظر

پربازدیدترین