|
| کد مطلب: ۱۰۶۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

با مصرف روزانه‌ آب‌ میوه چه اتفاقی برای بدنمان می‌ افتد؟

یک بررسی در سال ۲۰۲۲ در مجله‌ی Nutrients نشان داد که مصرف آب‌میوه اگر در حد تعادل باشد می‌تواند سلامت قلبی متابولیکی را بهبود بخشد و به پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک کند. اما مصرف روزانه‌ی آب‌میوه گاهی می‌تواند تاثیرات معکوس هم داشته باشد و باعث بیماری شما شود.

با مصرف روزانه‌ آب‌ میوه چه اتفاقی برای بدنمان می‌ افتد؟

مصرف روزانه‌ی آب‌میوه سطح قند خون را افزایش می‌دهد، باعث افزایش کالری مصرفی روزانه می‌شود و مشکلاتی مثل افزایش وزن و پوسیدگی دندان را به دنبال دارد.

مزایای مصرف آب‌میوه به مواد تشکیل‌دهنده، مقدار مصرف و نوع میوه بستگی دارد. قبل از اینکه هر نوشیدنی میوه‌ای بخرید، حتما توضیحات روی بسته‌بندی آن را بخوانید تا متوجه شوید که چقدر کالری دارد و چه مقدار افزودنی به آن اضافه شده است. از مصرف نوشیدنی‌هایی که شکر و کالری زیادی دارند خودداری کنید. در بهترین حالت خودتان از میوه‌های تازه آب میوه در منزل تهیه کنید.

حتی زمانی که آب‌میوه‌ی کاملا طبیعی می‌خورید، حتما کالری کلی آن را در نظر بگیرید. اگر آب‌میوه‌ای که می‌خرید صددرصد طبیعی نیست، سعی کنید نوشیدنی‌هایی بخرید که غنی‌شده باشند. در بعضی از انواع نوشیدنی‌ها، ویتامین C، پتاسیم و کلسیم به نوشیدنی اضافه می‌شود تا غنی‌تر شود.

در نهایت بهتر است بدانید که مصرف آب‌میوه هرگز جایگزین خود میوه نمی‌شود. میوه حاوی مقدار زیادی فیبر است که مصرف آن، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی را کاهش می‌دهد. با مصرف آب‌میوه و حذف میوه‌ها، خودتان را از این مقدار فیبر و مزایای آن محروم می‌کند. پس مصرف خود میوه به آب‌میوه ترجیح دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین