|
| کد مطلب: ۹۷۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

عجیب ترین چای های جهان، از مدفوع پاندا تا باکتری تخمیر شده

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در جهان است و از برگ‌های خشک شده‌ی گیاه چای تهیه می‌شود.

عجیب ترین چای های جهان، از مدفوع پاندا تا باکتری تخمیر شده

 در کنار چای سیاه سنتی، مصرف دمنوش‌ها و چای‌های گوناگونی که با برگ گیاهان مختلف تهیه می‌شوند هم طرفداران مخصوص خود را دارد. چای انواع گوناگونی دارد؛ از چای سیاه گرفته تا چای سبز و این تنوع با خاصیت‌های شگفت‌انگیزی همراه است. درباره خواص چای ماسالا یا ویژگی‌های معجزه‌آسای چای سبز تحقیقات زیادی شده است. به هر حال لیست این چای‌ها طولانی است اما در این لیست نام چند چای عجیب به چشم می‌خورد که ممکن است شما با شنیدنش تعجب کنید.

۱. چای فشرده‌ی روسی

پودر برگ چای به شدت فشرده می‌شود و بافتی شبیه به یک آجر پیدا می‌کند. هر بار که قصد دارید چای بنوشید باید کمی از آن را در فنجان آب جوش رنده کنید.

۲. چای مدفوع پاندا

در اولین نگاه به این نام ممکن است حالتان بد شود اما این چای عجیب از بوته‌ی چای سبز در جنوب‌غربی چین تولید می‌شود که فقط از مدفوع پانداها به عنوان کود آن استفاده شده است. 

۳. چای آبی

گل نخود پروانه‌ای، که معمولا در تایلند کشت می‌شود، گیاهی است که به شما چای عجیب آبی رنگ می‌دهد. طعم آن مطبوع است و با یک قطره آب لیمو خوش‌طعم‌تر می‌شود. جالب است بدانید که با اضافه کردن لیمو رنگ چای شما به بنفش تغییر می‌کند.

۴. چای آوابانچا

این چای در جزیره‌ی شیکوکو در ژاپن تهیه می‌شود. در  فرآیند «تخمیر اسید لاکتیک» برگ‌های تازه‌ی بوته‌های وحشی چای کوهی یا «یامچا» به چای آوابانچا تبدیل می‌کند. طعم آن ترش و شیرین است.

۵. چای نعنا و گوجه‌فرنگی

این چای عجیب بیشتر شبیه به سوپی است که در فنجان سرو می‌شود اما همچنان در لیست چای‌های خوش طعم جهان طبقه‌بندی می‌شود. ماده‌ی اصلی این چای گوجه‌فرنگی است و از نعنا و دیگر طعم دهنده‌ها فقط برای اضافه کردن طعم دادن به چای استفاده می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین