|
| کد مطلب: ۹۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

کدام بهتر است؟ شیر جو یا شیر بادام

شیر بادام و شیر جو دو نمونه از شیرهای غیرلبنی هستند که سر اینکه کدام یک از آن‌ها بهتر است بحث وجود دارد.

کدام بهتر است؟ شیر جو یا شیر بادام

شیرهای غیرلبنی بسیاری در سوپرمارکت‌ها وجود دارند اما مقایسه کردن آن‌ها و بررسی اینکه بین شیر جو، شیر بادام، شیر سویا و … یا هر ترکیبی از آن‌ها کدام یک بهتر است دشوار است.

شیرهای جو و بادام هر دو جزو شیرهای گیاهی سالم هستند. هر دوی آن‌ها چربی‌های اشباع شده‌ی کمی دارند و به آن‌ها کلسیم، ویتامین دی، ویتامین b12 و سایر مواد مغذی اضافه شده است تا از نظر مغذی بودن بیشتر شبیه به شیرهای لبنی شوند.

تفاوت اصلی در مواد افزودنی است که می‌خواهید تا حد امکان کم باشد. اما این موضوع به برند و نوع شیر بستگی دارد. بنابراین به برچسب‌های مواد غذایی توجه کرده و حتما لیست مواد تشکیل دهنده را نگاه کنید و بررسی کنید که شیر جو یا شیر بادام شکر افزوده نداشته باشند.

همچنین پروفایل مواد غذایی موجود در شیر جو یا شیر بادام بسته به میزان آب موجود در شیر فرق می‌کند. مقدار آب شیر جو خانگی با شیر بادام خانگی متفاوت است. هر دوی این شیرها با نمونه تجاری آن‌ها که در مغازه‌ها وجود دارد فرق دارند.

هر چقدر آب بیشتر باشد جو و بادام موجود در شیر جو یا شیر بادام کمتر هستند. از آنجایی که شیر بادام به صورت میانگین آب بیشتری نسبت به شیر جو دارد، می‌توان ادعا کرد که شیر جو سالم‌تر است زیرا مقدار بیشتری جو دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین