|
| کد مطلب: ۱۰۸۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

باورهای غلط درباره افراد درونگرا و برونگرا

درونگراها روابط اجتماعی را دوست ندارند. برونگراها شادتر هستند. درونگراها و برونگراها با هم کنار نمی‌آیند. حتما جمله‌هایی شبیه به این جمله‌ها را شنیده‌اید. شاید این جمله‌ها در نگاه اول درست به نظر برسند ولی لزوما صددرصد درست نیستند.

باورهای غلط درباره افراد درونگرا و برونگرا

درون‌گرایی و برون‌گرایی ویژگی‌های شخصیتی هستند و اغلب تحت تأثیر طبیعت و پرورش شکل می‌گیرند. از آنجاکه به طور گسترده این عناوین در محافل تجاری، اجتماعی و روابط مورد بحث قرار می‌گیرند، اغلب به اشتباه تفسیر می‌شوند و باورهای غلط در مورد این شخصیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها شکل می‌گیرد.

برون‌گرایی و درون‌گرایی به منبعی اشاره دارد که افراد از آن انرژی دریافت می‌کنند. برون‌گراها با معاشرت در گروه‌های بزرگ‌تر، داشتن دوستان زیاد به جای چند دوست صمیمی، انرژی می‌گیرند؛ در حالی که درون‌گراها با گذراندن وقت به تنهایی یا با گروه کوچک‌تری از دوستان انرژی می‌گیرند.

نکته‌ی مهم در مورد این تعریف این است که شکل رفتارهای شما اهمیتی ندارد، بلکه مهم این است که در چه موقعیت‌هایی پیشرفت می‌کنید و از چه موقعیت‌هایی انرژی بیشتر می‌گیرید.

۹ باور اشتباه در مورد شخصیت‌های درون‌گرا و برون‌گرا

با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه به چند باور اشتباه اشاره می‌کنیم که در مورد شخصیت‌های درونگرا و برونگرا مطرح می‌شود ولی لزوما برای همه‌ی افراد صادق نیست.

۱. فقط برونگراها اجتماعی هستند

۲. درونگراها ریسک نمی‌کنند

۳. برونگراها شادترند

۴. افراد درونگرا بیشتر به بیماری‌های ذهنی مبتلا می‌شوند

۵. افراد برونگرا اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند

۶. درونگراها کم‌حرف‌اند

۷. درونگراها و برونگراها با هم کنار نمی‌آیند

۸. درونگراها اضطراب سخنرانی در جمع دارند

۹. برونگراها رهبران و مدیران بهتری هستند

ارسال نظر

پربازدیدترین