|
| کد مطلب: ۱۰۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

اگر مصرف شکلات را ترک کنید چه اتفاقی برایتان می افتد؟

اگر شما هم عاشق شکلات هستید، پس تنها نیستید. براساس تحقیقات، آمریکایی‌ها به‌طور متوسط سالانه ۹.۵ پوند شکلات می‌خورند که در رتبه‌ی نهم ۱۰ مصرف‌کننده‌ی برتر شکلات در جهان قرار دارند.

اگر مصرف شکلات را ترک کنید چه اتفاقی برایتان می افتد؟

اگر به‌نظرتان مصرف این مقدار شکلات زیاد است، پس شاید بهتر است نگاهی به سوئیس بیندازید، به‌طور متوسط هر فرد در آنجا سالانه ۱۹.۸ پوند شکلات میل می‌کند.

اگرچه شکلات ماده‌ی خوراکی بسیار خوشمزه‌ای است، اما برخی از انواع آن ممکن است اثرات منفی بر سلامت افراد به دنبال داشته باشد. همان‌طور که مشخص است، همه‌ی شکلات‌ها یکسان تولید نمی‌شوند. به‌عنوان مثال، شکلات تلخ ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد، اما انواع دیگر مانند شکلات سفید و شیری به‌دلیل دارا بودن حد بیشتر چربی و شکر برای بدن مناسب نیستند.

یک متخصص تغذیه توضیح می‌دهد: «برای به‌دست‌آوردن حداکثر فواید سلامتی کاکائو، اصولا شکلات تلخی را انتخاب می‌کنید که ۷۰ درصد یا بیشتر باشد، اما این مقدار علاوه‌ بر درصد کاکائو، درصد شکر را نیز به شما می‌گوید. برای مثال، اگر روی شکلات برچسب ۵۰٪ باشد، به این معنی است که از ۵۰٪ کاکائو و ۵۰٪ شکر و لبنیات ساخته شده است.»

در واقع حتی اگر شکلات تلخ سالم را نیز بیش‌ازحد مصرف کنید، می‌تواند بر سلامتیتان تاثیر منفی بگذارد. در این حالت حذف آن کمک‌کننده خواهد بود. قطع‌ کردن شکلات ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد، اما می‌تواند برای ذهن و بدن شما معجزه کند، از استراحت شبانه‌ی بهتر تا تجربه‌ی تغییرات خلق‌وخوی کمتر.

در ادامه‌ی این مقاله به اثرات ترک مصرف شکلات به مدت یک ماه می‌پردازیم.

۱. نوسانات خلقی کمتری را تجربه خواهید کرد

۲. به کاهش وزن کمک خواهد کرد

۳. دل‌درد کمتری را تجربه خواهید کرد

۴. خواب بهتری خواهید داشت

۵. خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی کاهش می‌یابد

۶. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کم می‌شود

۷. ممکن است باعث کاهش میگرن شود

ارسال نظر

پربازدیدترین