|
| کد مطلب: ۱۰۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

آیا تخم‌ مرغ سفید از تخم مرغ قهوه ای خوشمزه تر است؟

بعضی از مردم طعم تخم‌مرغ‌های سفید را ترجیح می‌دهند در حالی که بعضی دیگر با اطمینان زیاد می‌گویند تخم‌مرغ قهوه‌ای طعم بهتری دارد.

آیا تخم‌ مرغ سفید از تخم مرغ قهوه ای خوشمزه تر است؟

 اما همان‌طور که این تخم‌مرغ‌ها در ارزش غذایی با هم تفاوتی نداشتند، هیچ تفاوت محسوسی بین طعم تخم‌مرغ‌های سفید و قهوه‌ای وجود ندارد.

البته متفاوت نبودن طعم‌ها به این معنی نیست که همه‌ی تخم‌مرغ‌ها طعم یکسانی دارند. در حالی که رنگ پوسته تفاوتی در طعم تخم‌مرغ ایجاد نمی‌کند، عوامل دیگری مانند نژاد مرغ، تغذیه‌ی مرغ، تازگی و روش پخت می‌توانند روی طعم آن تأثیر داشته باشند.

معمولا مرغ‌های خانگی و مرغ‌های پرورشی رژیم غذایی متفاوتی دارند که می‌تواند روی طعم تخمی که می‌گذارند تأثیر داشته باشد. علاوه بر این، هر چه تخم‌مرغ برای مدت طولانی‌تری نگهداری شود، احتمال اینکه طعم نامطبوعی پیدا کند بیشتر می‌شود.

نگهداری تخم‌مرغ در دمایی پایین و بدون نوسان مانند دمای داخل پخچال باعث می‌شود طعم مطبوع تخم‌مرغ برای مدت بیشتری حفظ شود. شاید همین دلایل باعث می‌شوند که بعضی از مردم باور دارند تخم‌مرغ‌ خانگی در مقایسه با تخم‌مرغ پرورشی طعم بهتری دارد. از آنجایی که تخم‌مرغ‌های خانگی بسته‌بندی و توزیع نمی‌شوند، ممکن است در مقایسه با تخم‌مرغ‌های موجود در فروشگاه‌ها تازه‌تر باشند و به همین دلیل طعم بهتری داشته باشند.

روش پخت تخم‌مرغ هم می‌تواند روی طعم آن تأثیر داشته باشد. برای نمونه، تخم‌مرغ هم‌زده در مقایسه با تخم‌مرغ آب‌پز طعم بهتری دارد. بنابراین، در حالی که عوامل زیادی می‌توانند روی طعم تخم‌مرغ تأثیر داشته باشند، رنگ پوسته نمی‌تواند مؤثر باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین