|
| کد مطلب: ۱۰۲۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

بهترین غذا برای افطار چیست؟

روزه‌داری در ماه رمضان یکی از رویه‌های بسیار اثربخش برای تضمین سلامتی بدن است، به شرط آنکه با تغذیه‌ای مناسب همراه شده باشد.

بهترین غذا برای افطار چیست؟

در همین راستا یکی از وعده‌های مهم در کنار خوردن سحری، افطاری است. بهترین غذا برای افطار ماده‌ای سبک است، به این معنی که زود هضم و حکم پیش‌غذا را داشته باشد و معده را برای خوردن شام شب، آماده کند. غذاهای افطار سبک معمولاً آبکی هستند و کمتر از گوشت و حبوبات در آن‌ها استفاده‌ شده است.

بهترین وعده غذایی برای افطار در ماه رمضان

به طور کلی زندگی امروز بشر با مشغله‌های بسیاری همراه است، به همین دلیل هم اغلب افراد تمایل به خرید و آماده‌سازی افطاری‌ای سریع و مختصر دارند. با توجه به همین شرایط هم لازم است بدانید که آماده‌سازی غذا برای افطاری از همین اصل پیروی می‌کند و در اغلب موارد بهترین غذاها برای افطاری شامل خوراکی‌های سبک و مغزی است. در همین راستا مهم‌ترین توصیه برای افطاری در ماه مبارک رمضان، استفاده از مواد نشاسته‌ای همچون گندم، جو و انواع مختلفی از نان‌ها است. همچنین انواع فرنی، شله زرد، حلیم، انواع سوپ و انواع آش‌ هم می‌تواند شروع خوبی برای باز کردن روضه باشد.

به یاد داشته باشید که افطاری باید گرم باشد و تهیه‌ی بشقاب‌های سرد مواد غذایی همچون ژامبون یا سالاد الویه به عنوان پیش‌غذا برای افطاری مناسب نیستند؛ چراکه معده در لحظات اول بعد از ساعت‌ها خالی بودن دمای بالایی دارد و با ورود غذاهای سرد ممکن است دچار اسپاسم می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش‌غذاهای وعده‌ی افطاری شامل انواع سوپ‌ها و غذاهای گرم و سبک مانند شیربرنج و فرنی باشد. همچنین بعد از چند ساعت بدون غذا سر کردن معمولا قند خون کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل هم بهتر است که در سفره افطاری حتماً از مواد غذایی شیرین مانند کشمش و خرما استفاده کنید.

در حالت کلی توصیه می‌شود که در ابتدا وعده‌ی افطاری خود را با حجم کمی از نان، گردو، پنیر، سبزی و سوپ‌های نرم شروع کنید و همراه با چای یا آب ولرم دو عدد خرما میل کنید. استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه همچون سیب، کاهو، گوجه، خیار، کلم بروکلی و غیره در برنامه‌ی افطاری می‌تواند به منظور رفع تشنگی در ماه رمضان مفید است.

توصیه می‌شود که در ابتدا وعده‌ی افطاری خود را با حجم کمی از نان، گردو، پنیر، سبزی و سوپ‌های نرم شروع کنید و همراه با چای یا آب ولرم دو عدد خرما میل کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین