|
| کد مطلب: ۱۰۲۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

افطار چی بخوریم که چاق نشویم!

درست است که بعد از یک روز روزه داری تمایل دارید به غذاهای خوش طعم بخورید اما باید حواستان به چاقی و اضافه وزن هم باشد.

افطار چی بخوریم که چاق نشویم!

اولین دسته از مواد ممنوعه شامل انواع شکلات، فست‌فودها و شیرینی است. اگرچه دوری از چنین محصولاتی می‌تواند برای هر فردی در هر رده‌ی سنی‌ای سخت باشد، اما باید در نظر داشته باشید که ماه رمضان می‌تواند فرصت خوبی برای اصلاح رژیم غذایی تلقی شود، بنابراین خوب است که با شروع این ماه پر برکت به فکر سالم‌خواری و رساندن وضعیت بدنی خود به شاخص‌های استاندارد باشید. از خوردن غذاهای چرب و سرخ‌کردنی برای افطار یا سحر دوری کنید زیرا این نوع موادغذایی علاوه‌ بر پر کردن معده و بالا بودن میزان کالری به زمان زیادی برای هضم نیاز دارند و همین مساله هم می‌تواند عاملی برای سنگینی معده و عدم تمایل به وعده‌ی مهم سحری باشد.

از خوردن غذاهای چرب و سرخ‌کردنی برای افطار یا سحر دوری کنید زیرا این نوع موادغذایی علاوه‌ بر پر کردن معده و بالا بودن میزان کالری به زمان زیادی برای هضم نیاز دارند و همین مساله هم می‌تواند عاملی برای سنگینی معده و عدم تمایل به وعده‌ی مهم سحری باشد.

پیشنهاد می‌شود که به منظور رسیدن به وزن ایدئال به جای غذاهای چرب و سرخ‌کردنی غذاهای بخارپز، آب‌پز و کبابی (که مزه‌ی خوبی هم دارند)، را جایگزین کنید. مصرف قند، شکر، انواع شیرینی و قندهای مصنوعی در افطار را حذف یا به حداقل برسانید و از قندهای طبیعی مثل خرما و عسل استفاده کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین