|
| کد مطلب: ۱۰۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

بخور نخورهای افطاری

تا به حال شده که بعد از ماه رمضان چاق شوید و در‌عین‌حال احساس کنید که بدنتان ضعیف شده است؟ واقعیت این است که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید به فکر انتخاب بهترین افطاری برای ماه رمضان باشید. طبیعتا پس از چندین ساعت روزه‌داری، تمایل به پرخوری در فرد زیاد می‌شود و با مصرف بیش از حد انواع غذا و خوراکی، عادات غذایی به هم می‌ریزد.

بخور نخورهای افطاری

با توجه به اینکه وعده‌های غذایی در ماه رمضان به دو بخش سحری و افطاری تقسیم می‌شود، دیگر خبری از میان‌وعده و خوراکی‌های دیگر نیست. بنابراین غذایی که برای افطار و سحری انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد، هرآنچه برای افطار مصرف می‌کنید، روی سحری شما هم تاثیر می‌گذارد و برعکس.

افطار وعده‌ای است که باید با غذاهای مقوی، انرژی ازدست‌رفته خود را دوباره تامین کنید، با توجه با این موضوع، به نظرتان بهترین افطاری برای ماه رمضان چه نوع غذایی است؟ بهترین غذا برای افطاری، غذایی است که در وهله اول سالم باشد. غذای سالم، غذایی کم‌کالری است که با هضم آسان به بدن روزه‌دار فشار نمی‌آورد و هم‌زمان دارای ترکیباتی است که مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. موادی که در هنگام افطار باید به آن‌ها توجه کنید شامل آب کافی، قند خون، فیبر، پتاسیم، ویتامین و املاح مختلف است.

مهم است که وعده افطار شما شامل غذاهایی از گروه اصلی غذایی زیر باشد:

  • میوه و سبزیجات
  • کربوهیدرات
  • ترکیبات پروتئینی
  • آجیل و مغزهای خام
  • مایعات

چه غذاهایی برای افطاری خوب نیست؟

حالا که می‌دانید بهترین ترکیبات جهت تهیه بهترین افطاری برای ماه رمضان چه موادی هستند، وقتش رسیده که درباره مواد غذایی ممنوعه برای افطار صحبت کنیم. در این بخش مواد غذایی و ترکیباتی را به شما معرفی می‌کنیم که هنگام افطار باید از آن‌ها دوری کنید، البته که دوری کردن از شکلات و شیرینی و غذاهای چرب کار آسانی نیست، به همین خاطر برای هر کدام از این موارد جایگزین سالم‌تر آن را هم معرفی می‌کنیم.

غذاهای چرب و سرخ‌کردنی

شکر و قندهای مصنوعی

چربی‌های اشباع

ارسال نظر

پربازدیدترین