|
| کد مطلب: ۱۰۱۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد

میوه های بهاره را با این روش بخرید

انتخاب میوه‌ها و سبزیجات باکیفیت و رسیده می‌تواند به نوعی چالش برای خانواده‌ها تبدیل شود.

میوه های بهاره را با این روش بخرید

به یاد داشته باشید که توت‌فرنگی‌ای که قصد خرید آن را دارید باید به رنگ قرمز پررنگ، خوش‌بو و تیره باشد، چراکه اگر رنگ آن به قرمز روشن یا صورتی بزند، ممکن است بی‌مزه و نارس باشد. از طرفی اندازه‌ی آن نباید خیلی بزرگ باشد، زیرا چنین مشخصه‌ای دلیل بر گلخانه‌ای و بی‌مزه بودن آن است. البته اگر شما در فروردین ماه شاهد این میوه‌اید، به احتمال زیاد با گزینه‌های گلخانه‌ای روبه‌رو هستید. توت‌فرنگی رسیده و باکیفیت دارای بوی بسیار خوبی است و همچون خیار اعلا عطری قابل توجه دارد.

توت‌فرنگی‌ای که قصد خرید آن را دارید باید به رنگ قرمز پررنگ، خوش‌بو و تیره باشد، چراکه اگر رنگ آن به قرمز روشن یا صورتی بزند، ممکن است بی‌مزه و نارس باشد.

موزهای سالم، رسیده و شیرین، حداکثر به اندازه یک کف دست هستند و پوستی کاملا زردرنگ دارند. اگر با بررسی پوست موز متوجه‌ی دانه‌های کوچک و کمی زبر و تیره‌رنگی روی آن شدید بهتر است که میوه را کنار نگذارید، چراکه این لکه‌های کوچک و ریز می‌تواند نشان‌دهنده رسیدگی بیش از حد موزها باشند. به یاد داشته باشید که اگر پوست موز به رنگ سبز بزند، به این معنیست که هنوز نرسیده است و طعم گس دارد. در همین راستا لازم است بدانید که بهترین موزها در بازار ایران از کشورهای اکوادر، هند و فیلیپین وارد می‌شوند و بهترین برندهای آن شامل مارک دول، چیکیدا، شرزاد، دربی و گولوسیتا است.

اولین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که خیار انتخابی باید کاملا سبز رنگ، پوست نازک و شفاف باشد و اندازه آن خیلی بزرگ نباشد. در زمان خرید این دسته از میوه ها، محصول را فشار دهید، اگر نرم بود آن را نخرید زیرا خیار تازه کاملاً سفت است. اگر به دنبال خیارهایی با بو و طعم واقعی هستید، خیارهای محلی را انتخاب کنید و خرید میوه‌های گلخانه‌ای اجتناب کنید چراکه این نوع میوه اگرچه ظاهری زیباتر دارند، اما به هیچ وجه طعم و بوی خیار واقعی را ندارند. درواقع جالب است بدانید از آنجایی که میوه‌های طبیعی تحت‌تاثیر استرس‌های محیطی مانند باد و باران قرار می‌گیرند، هورمونی در آن‌ها ترشح می‌شود که طعم‌شان را دلپذیر و مطلوب می‌کند، اما خیارهای گلخانه‌های یا درختی که معمولا تحت‌تاثیر هیچ نوع استرسی قرار نمی‌گیرند و در شرایط ایده‌آل رشد می‌کنند، بی‌مزه می‌شوند و تنها ظاهر خوبی دارند.

در وهله‌ی اول نیاز است که پرتقال را در دست بگیرید و سنگینی آن را بررسی کنید. درواقع پرتقال خوب و آبدار کاملا سنگین است و اگر سبک باشد نشانه‌ی کم‌آبی آن است. همچنین پرتقال اعلا و باکیفیت پوست نازکی دارد و شفافیت آن نشانی از تازگی محصول است. در زمان خرید این نوع میوه بهتر است که پوست آن را فشار دهید، اگر چندان فشرده نشد، به این معنیست که حسابی آب‌دار و تازه است.

ارسال نظر

پربازدیدترین