|
| کد مطلب: ۱۰۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

هر روز یک پرتقال بخورید

پرتقال یکی از پرمصرف ترین میوه ها است. خوردن یک پرتقال در روز تاثیرات چشمگیری بر بدن افراد دارد به همین دلیل مصرف آن بسیار توصیه میشود.

هر روز یک پرتقال بخورید
منبع: نمناک |

هر روز حتما یک پرتقال بخورید چون:

  1. پرتقال حاوی بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مانند ویتامین ث، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد.
  2. طبق مطالعات، هر چه رژیم غذایی حاوی سطوح بالاتری از مرکبات باشد از شما در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت و همچنین انواع خاصی از سرطان ها کبد، گردن، دهان، سر و معده محافظت می کند.
  3. اگرچه پرتقال منبع عالی آهن نیست اما، حاوی ویتامین ث است و توانایی بدن را برای جذب آهن افزایش و خطر ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد.
  1. مصرف منظم میوه های حاوی ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد مغذی می تواند از عملکرد سیستم ایمنی حمایت و شما را انعطاف پذیرتر کند و به بدن شما در تولید کلاژن کمک کند و زخم ها را بهبود بخشد.
  2. از آنجایی که پرتقال حاوی کلسیم است، استخوان ها، ماهیچه ها و اندام ها را قوی نگه می دارد و پتاسیم موجود در این میوه فشار خون شما را کاهش می دهد.
  3. پرتقال حاوی آنتی اکسیدان است و می توان با اطمینان گفت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت و به جوانی پوست کمک می کند همچنین ویتامین ث موجود در پرتقال می تواند به کاهش ریزش مو و افزایش رشد منجر شود و شوره سر را نیز درمان کند.
  4. ویتامین آ موجود در پرتقال با حفظ سلامت غشاهای مخاطی به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند و از آسیب‌های عروقی مرتبط با افزایش سن که حتی می‌تواند منجر به نابینایی شود جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین