|
| کد مطلب: ۹۳۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

رقابت چیپس با گوشت و برنج

بسته ۲۴۰ گرمی چیپس چالکز را ۵۰ هزار می‌فروشند. قیمت یک کیلو از این چپپس با همین اندازه گوشت چرخ‌کرده برابری می‌کند

رقابت چیپس با گوشت و برنج
منبع: فرارو |

 قیمت چیپس با گوشت و برنج برابری می‌کند. بسته‌های ۲۴۰ گرمی چیپس چاکلز را در بقالی‌ها ۵۰ هزار تومان می‌فروشند که می‌توانیم قیمت یک کیلو از آن را تقریبا ۲۰۸ هزار تومان درنظر بگیریم درحالی که برنج طارم‌هاشمی را به‌عنوان یکی از گران‌ترین برنج‌های ایرانی بازار نهایتا کیلویی ۱۷۵ هزار تومان می‌فروشند و قیمت یک کیلو گوشت چرخ‌کرده مخلوط در بسته‌بندی‌های موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حدود ۲۰۰ هزار تومان است. در این مطلب سراغ محبوب‌ترین بسته‌های چیپس در سوپرمارکت‌ها رفتیم که اتفاقا خریدشان نسبت به بسته‌های دیگری که از همان برند در بقالی‌های دیده می‌شود، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

۱- قیمت چیپس ساده نمکی چی‌توز در بسته‌های ۴۴۰ گرمی ۸۲ هزار تومان است. فروشنده‌ها، چیپس ساده نمکی چی‌توز را یکی از پرفروش‌ترین چیپس‌های این برند می‌دانند و دلیل آن را به صرفه اقتصادی خریدش نسبت به بسته‌های ۶۰ یا ۱۶۰ گرمی ارتباط می‌دهند. البته بدنیست یادتان بندازیم همین بسته‌های ۴۴۰ گرمی ساده نمکی پارسال حدود ۳۷ هزار تومان فروخته می‌شدند. از همین برند چی‌توز انواع چیپس‌های طعم‌دار را می‌شود در سوپرمارکت‌ها پیدا کرد که الان قیمت این بسته‌های ۶۵ گرمی به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

۲- چیپس دل‌مزه مزمز یکی دیگر از پرفروش‌ترین چیپس‌ها از دید فروشنده‌هاست. آن را در بسته‌های ۴۵۰ گرمی ۸۵ هزار تومان می‌فروشند و با این اوصاف باید چیپس دل‌مزه مزمز را یکی از گران‌ترین بسته‌های چیپس در بازار بدانیم. چیپس دل‌مزه مزمز نزدیک‌ترین طعم را به چیپس‌های سنتی دارد و احتمالا به‌همین خاطر یک عکس قدیمی روی بسته‌بندی آن گذاشتند. از همین چیپس‌های دل‌مزه مزمز، بسته‌های ۱۹۰ گرمی هم در بقالی‌ها دیده می‌شود که این یکی را ۳۵ هزار تومان می‌فروشند.

۳- چیپس ساده چالکز مثل چیپس‌های ساده چی‌توز و مزمز، نسبت به سایر گزینه‌های طعم‌دار در برند خودش فروش بیشتری دارد. البته این حرف فروشنده‌های سوپرماکت‌هاست. الان قیمت بسته‌های ۲۴۰ گرمی چیپس نمکی چاکلز به ۵۰ هزار تومان رسیده و با یک ضرب و تقسیم ساده به عدد ۲۰۸ هزار تومان به‌عنوان قیمت یک کیلو از این چیپس می‌رسیم! بسته‌های ۴۵ و ۷۳ گرمی چیپس ساده چاکلز که قیمت کمتری دارند، به ترتیب ۱۰ و ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شوند.

۴- چیپس پرینگلز گران‌ترین گزینه در سوپرمارکت‌ها به‌حساب می‌آید. ظرف‌های استوانه‌ای ۱۴۹ گرمی چیپس ساده پرینگلز که فروش بیشتری نسبت به سایر طعم‌های آن دارد، گران‌ترین چیپس پرینگلز است و قیمت آن به ۱۵۰ هزار تومان رسیده. طرز تهیه چیپس پرینگلز با چیپس‌های معمولی تفاوت دارد و برای درست کردن آن از سیب‌زمینی‌های خشک‌شده استفاده می‌کنند و طبق فرمولی که روی ظرف‌های استوانه‌ای به‌چشم می‌خورد، آرد ذرت، نشاسته ذرت، آرد برنج و نشاسته گندم هم به چیپس اضافه شده است. چیپس چدار و خامه ترش پرینگلز که در استوانه‌های ۱۵۸ گرمی، ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود، یکی دیگر از چیپس‌های گرانقیمت این برند است و می‌شود چیپس‌های فلفلی پرینگلز را ۱۰۴ هزار تومان خرید.

۵- چیپس تردیلا برخلاف چیپس‌هایی که از سایر برند‌ها می‌شناسیم، به‌جای سیب‌زمینی از ذرت درست شده است. بسته‌های ۱۰۰ گرمی چیس تردیلا را طعم‌های مختلفی مثل ماست موسیر، تنوری، پیاز جعفری، سالسا، ذرت مکزیکی و ذرت کنجدی ۲۸ هزار تومان می‌فروشند.

برند

وزن

قیمت

چی‌توز (چیپس ساده نمکی)

۴۴۰ گرمی

۸۲ هزار تومان

مزمز (دل‌مزه)

۴۵۰ گرمی

۸۵ هزار تومان

چالکز (چیپس نمکی)

۲۴۰ گرمی

۵۰ هزار تومان

پرینگلز (ساده)

۱۴۹ گرم

۱۵۰ هزار تومان

تردیلا (چیپس ذرت )

۱۰۰ گرم

۲۸ هزار تومان

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین