|
| کد مطلب: ۱۰۹۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

۱۸ فیلم برتر تاریخ سینما در مورد افسانه‌ های یونان باستان

یک جذابیت بسیار خاص در مورد فیلم های وجود دارد که بر اساس افسانه های یونانی ساخته شده اند. آن ها عناصر فانتزی تجسمی را با مباحث تاریخی و دین در هم می آمیزند. این رئالیسم جادویی در اوج کیفیت خود است که انسان ها در آن با هیولاها همسایه می شوند.

۱۸ فیلم برتر تاریخ سینما در مورد افسانه‌ های یونان باستان
منبع: روزیاتو |

 خدایان نیز به اندازه انسان ها نقطه ضعف داستند که باعث می شود روایت آن ها به شدت قابل درک باشد. آن ها موجوداتی انتقام جو و دارای ضعف بودند که داستان هایی پیچیده و درام هایی شاعرانه داشتند. علاوه بر این، خودِ تمدن نیز بسیار پیچیده است. سیاست و رسوم یونانیان منحصربفرد و بخشی جذاب از تاریخ است، چیزی که هنوز در اذهان بسیاری از ما وجود داشته و به طور کامل از آن نبریده ایم. داستان های باشکوه و زندگی آن ها باعث شده که تا ابدیت ماندگار شوند، موضوعی که بارها در فیلم های سینمایی ثابت شده است. در اینجا می خواهیم شما را با بهترین فیلم ها در مورد افسانه های یونانی آشنا کنیم.

بسیاری از کلیشه های داستان پردازی مدرن را می توان در افسانه های یونان باستان یافت؛ از ماجراجویی های حماسی اودیسه تا داستان اورفیوس و یوردیس، تم های تراژدی، پیروزی، عشق و اندوهی که همگی در داستان های باستانی رایج بود و ثابت شده که محملی غنی برای اقتباس های هالیوودی هستند. البته همه اقتباس های گرانقیمت از افسانه های یونانی موفق و پرفروش نبوده ند اما بهترین فیلم ها در مورد افسانه های یونانی از ماندگارترین فیلم های اکشن تاریخ سینما هستند. از فیلم های حماسی فانتزی دیزنی تا تصویرسازی های کمیک مملو از خونریزی که از این افسانه ها الهام گرفته اند، بسیاری از پروژه های تاثیرگذار هالیوودی بر اساس این داستان ها و تم ها ساخته شده اند که در یونان باستان ریشه دارند.

 
 

۱۸- The Odyssey (1997)

۱۷- The 300 Spartans (1962)

۱۶- Helen of Troy (1956)

۱۵- The First King: Birth of an Empire (2019)

۱۴- O Brother, Where Art Thou? (2000)

۱۳- Immortals (2011)

۱۲- Medea (1969)

۱۱- Hercules (2014)

۱۰- Orpheus (1950)

۹- ۳۰۰: Rise Of An Empire (2014)

۸- Spartacus (1960)

۷- Iphigenia (1977)

۶- Hercules (1997)

۵- Clash Of The Titans (1981)

۴- Wonder Woman (2017)

۳- Jason And The Argonauts (1963)

۲- ۳۰۰ (۲۰۰۷)

۱- Troy (2004)

ارسال نظر

پربازدیدترین