|
| کد مطلب: ۱۱۹۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

کنایه به رئیسی از تریبون پارلمان: برای جابجایی وزرا رودربایستی دارید

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: دولت از نیمه راه عبور کرده و امیدواریم به تذکرات همیشگی در حوزه‌های مختلف بیشتر توجه و مدیران میانی را که در این دو سال آزموده‌اند ارزیابی کند.

کنایه به رئیسی از تریبون پارلمان: برای جابجایی وزرا رودربایستی دارید
منبع: مهر |

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: دولت محترم از نیمه راه عبور کرده و امیدواریم تذکرات همیشگی در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، دارویی، بیمه، تأمین نهاده‌ها برای توسعه تولید در کشاورزی و صنعت و افزایش صادرات را بیشتر توجه کند و مدیران میانی را که در این دو سال آزموده‌اند ارزیابی کند و از تغییرات لازم و ضروری ابایی نداشته باشد.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: اگر در کلان دولت، در جابجایی وزیران معذوراتی دارید که نباید داشته باشید بدون رودربایستی در حوزه‌های میانی دستتان باز است و افرادی که در امتحان مسئولیت نمره خوبی ندارند به موقع جابجا کنید. امید افزایی در میان مردم و نخبگان شتاب لازم را پیدا کند.

انتقاد نماینده مجلس از وضعیت حقوق بازنشستگان

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار هم در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: همانطور که می دانیم یک فرد بازنشسته باید دوران بازنشستگی خود را بدون نگرانی از تأمین معیشتی خود به ویژه در حوزه درمان طی کند و مشکلات کمتری برای حوزه درمانی داشته باشد و مورد حمایت کامل دولت قرار گیرد همچنین باید اولویت برای اشتغال فرزندان بازنشستگان در نظر گرفته شود.

وی گفت: متأسفانه دولت ها و صندوق ها هیچ حمایتی از این قشر ندارند، این در حالی است که زمانی که فرزندان آنها بزرگ می شوند هزینه های بیشتری نیز دارند و در زمان تلاطم بازار بیشترین آسیب را می بینند و آنها که قواعد ثابتی در پرداخت حقوق داشتند در زمان نوسانات قیمت با مشکلات جدی مواجه می شوند.

این نماینده مجلس گفت: مهم ترین خواسته بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوق و اتخاذ تدبیری برای تناسب میان حقوق بازنشستگان و وضعیت بازار و همچنین ایجاد زمینه اشتغال فرزندان آنها است. از سوی دیگر مراکز فرهنگی، ورزشی، سالن های اجتماعات و مراکز رفاهی و تفریحی نیز باید در اختیار بازنشستگان به ویژه روستایی و عشایری و خانواده آنها قرار گیرد.

زندیان گفت: باید درباره دلایل عدم اجرای قوانین و ضوابط و مقررات و دستورات شما در سیستم بانکی به ویژه بانک های دولتی باید توضیح داده شود. مسئولان بارها در مصاحبه های تلویزیونی خود گفته اند که برای پرداخت تسهیلات به وام های خُرد قرض الحسنه به مردم تا سقف صد میلیون تومان نیاز به ضامن نیست اما برای همین میزان وام ۲ تا ۳ ضامن گرفته می شود و علاوه بر آن، پرداخت وام های ازدواج و مسکن نیز مشکلات عدیده برای مردم به وجود آورده که لازم است وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به موضوع ورود کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین