|
| کد مطلب: ۱۱۴۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

ماهواره نظامی کره شمالی سقوط کرد

پرتاب ماهواره نظامی کره شمالی با موفقیت انجام نشد و این ماهواره در دریا سقوط کرد.

ماهواره نظامی کره شمالی سقوط کرد

خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی بامداد چهارشنبه اعلام کرد: راکت «چئولیما-۱» که حامل ماهواره جدید بود در دریای غرب کره سقوط کرد، زیرا به دلیل عملکرد غیرعادی در آغاز فعالیت موتور دومرحله‌ای آن، شتاب خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با تایید خبر سقوط ماهواره نظامی کره شمالی گفت که سئول و واشنگتن در حال بررسی ابعاد جدیدی از این اتفاق هستند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که از ۳۱ می (دهم خرداد) تا ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) اولین ماهواره نظامی نظارتی خود را برای رصد فعالیت‌های آمریکا به فضا پرتاب می‌کند.

ری پیونگ چول، مقام ارشد نظامی کره شمالی در اظهاراتی که در رسانه‌های دولتی منتشر شد، تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را که پیونگ یانگ مدت‌ها است آن را تمرینات تهاجمی توصیف می‌کند، مورد انتقاد قرار داد. او گفت که کره شمالی شناسایی فضایی را برای نظارت بر اقدامات نظامی خطرناک آمریکا و نیرو‌های دست نشانده‌اش ضروری می‌داند.

از آغاز سال ۲۰۲۲، کره شمالی حدود ۱۰۰ موشک را آزمایش کرده است، از جمله موشک‌های بالستیک قاره پیما که برای رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا طراحی شده اند و تعدادی از پرتاب‌ها را به عنوان حملات هسته‌ای شبیه سازی شده به اهدافی در کره جنوبی توصیف کرده است. کره شمالی گفته است که تشدید فعالیت‌های آزمایشی‌اش برای مقابله با رزمایش‌های نظامی مشترک رقبایش است.

ارسال نظر

پربازدیدترین