|
| کد مطلب: ۱۰۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

دستور کیم‌جونگ‌اون برای پرتاب اولین ماهواره جاسوسی

رهبر کره شمالی با بیان اینکه کشورش اولین ماهواره جاسوسی خود را ساخته است، به مسئولان ذی‌ربط دستور داد تا هرچه سریعتر این ماهواره را به مدار پرتاب کنند.

دستور کیم‌جونگ‌اون برای پرتاب اولین ماهواره جاسوسی
منبع: فارس |

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور اولین ماهواره جاسوسی خود را ساخته است.

کیم طی بازدید از اداره دولتی اکتشافات فضایی به همراه مقامات ارشد موسسات آموزشی و تحقیقاتی و همچنین ستاد فرماندهی بخش اطلاعات فنی ارتش کره شمالی توضیح داد که کار ساخت این ماهواره در ماه آوریل به پایان رسیده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) به نقل از وی در این بازدید گزارش داد:‌ «[کیم] بار دیگر بر نقش، ارزش راهبردی و اهمیت داشتن ماهواره شناسایی نظامی برای تقویت توان دفاعی و حفاظت از محیط امنیتی و تمامیت ارضی کشور، صلح و منافع توسعه مردم از تهدیدات و چالش‌های نظامی روزافزون آمریکا و کره جنوبی تاکید کرد».

رهبر کره شمالی تصریح کرد که در پس زمینه وضعیت امنیتی ملتهب منطقه به دلیل رزمایش‌های نظامی فعلی بین آمریکا و کره جنوبی به بهانه بازدارندگی گسترده و تقویت ائتلاف آنها، طبیعی است که پیونگ‌یانگ نیز توانمندی‌های بازدارنده نظامی خود را افزایش دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، کیم با بیان اینکه دستیابی و استفاده از یک ماهواره شناسایی نظامی در چنین شرایطی مهمترین و بالاترین اولویت برای کره شمالی در چارچوب حق دفاع از خود است، دستور داد که این ماهواره به موقع پرتاب شود.

روز دوشنبه بود که نظامیان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در تمرینات مشترک دفاع موشکی دریایی با هدف بهبود پاسخ به تهدیدات کره شمالی شرکت کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین