|
| کد مطلب: ۱۰۸۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

کره شمالی: برای آزمایش‌های موشکی هشدار صادر نخواهیم کرد

کره شمالی با بیان محاسبات دقیق علمی هنگام آزمایش‌های موشکی اعلام کرده با توجه به وضعیت خاص منطقه هشدار آزمایش موشکی صادر نمی‌کند.

کره شمالی: برای آزمایش‌های موشکی هشدار صادر نخواهیم کرد
منبع: فارس |

کره شمالی به اطلاع سازمان بین‌المللی دریانوردی رسانده که در مورد آزمایش موشک‌های خود با توجه به شرایط منطقه و انجام محاسبات دقیق علمی، هشدار قبلی صادر نخواهد کرد.

منابع خبری روز سه‌شنبه گزارش کردند که کره شمالی آخرین درخواست سازمان بین‌المللی دریانوردی برای خاتمه دادن به پرتاب موشک‌های اعلام نشده در خطوط کشتیرانی را رد کرده است.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی را سال ۲۰۲۲ افزایش داده، اما بر این باور است که ادامه تنش‌ها با ایالات متحده به این معنی است که مجبور نیست از قبل به کشتی‌ها در مورد آزمایش‌های موشکی هشدار دهد.

در بیانیه کره شمالی در این باره آمده است: «با توجه به وضعیت محیطی خاص شبه جزیره، کره شمالی در موقعیتی نیست که بتواند از تمرینات نظامی و اقدامات دفاعی خود اطلاع‌رسانی کند».

سیزده کشور عضو این سازمان از جمله کره جنوبی، استرالیا، آمریکا و کانادا خواستار پایان دادن به پرتاب‌های اعلام نشده موشکی کره شمالی هستند. کره شمالی بر خلاف ادعای این کشورها اعلام کرده که موشک‌هایش «بر اساس محاسبات دقیق علمی» و در نظر گرفتن نقطه برخورد و مسیر کشتی‌های در حال تردد در آب‌ها پرتاب شده‌اند.

در تحولی دیگر، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که این کشور اولین ماهواره تجسسی خود را ساخته است.کیم طی بازدید از اداره دولتی اکتشافات فضایی به همراه مقامات ارشد موسسات آموزشی و تحقیقاتی و همچنین ستاد فرماندهی بخش اطلاعات فنی ارتش کره شمالی توضیح داد که کار ساخت این ماهواره در ماه آوریل به پایان رسیده است.

رهبر کره شمالی اخیرا در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر، از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواسته بود که بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای تهاجمی‌تر پیگیری کنند. این نشست در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره در پی آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی در اعتراض به رزمایش‌های نظامی مشترک سئول و واشنگتن برگزار شد.

منبع:

 

ارسال نظر

پربازدیدترین