|
| کد مطلب: ۹۸۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

آیا مصرف آجیل در دوران بارداری مفید است؟

مصرف به اندازه مغزیجات و آجیل در بارداری می تواند بخش مهمی از مواد معدنی مورد نیاز رشد جنین را تامین کند به شرطی که مراقب حساسیت های خودتان و همسرتان به آجیل های مختلف باشید.

آیا مصرف آجیل در دوران بارداری مفید است؟
منبع: بیتوته |

اگر میخواهید از فواید مصرف روزانه آجیل در دوران بارداری بهره مند شوید ، باید از آجیل خام استفاده کنید ، آجیل های بوداده بخش زیادی از مواد مغذی خود را از دست داده اند و چربی های سالمشان اکسید شده اند و بنابراین یک خوراکی سالم محسوب نمی شود. 

برخی از خانم ها به  بعضی از آجیل ها از جمله پسته و گردو حساسیت دارند و مصرف آنها باعث ایجاد جوش و آکنه در صورتشان می شود ، بنابراین اگر نگران زیبایی صورتتان  هستید بهتر است از مغزیجات دیگر به جای آجیل هایی که به آنها حساسیت دارید استفاده کنند.

افرادی که آجیل می خورند در سنین بالا کمتر دچار آلزایمر می شوند و رشد عصبی بهتری دارند ، کودکی که آجیل بیشتری مصرف می کند ضریب هوشی بالاتری دارد و از نظر عاطفی پایدارتر است و مواد مغذی موجود در آجیل به بازسازی عضلات کمک میکند ، بنابراین جنین برای رشد بهتر به خصوص در سه ماهه سوم باردرای به مواد مغذی موجود در آجیل ها نیاز دارد. 

تحقیقات علمی مختلفی در زمینه مصرف آجیل در سه ماهه اول بارداری و بهبود رشد عصبی در کودک انجام شده است ، آن دسته از کودکانی که مادرشان  در سه ماهه اول بارداری خود آجیل مصرف میکردند بهترین نتایج را در تست عملکردهای شناختی ، ظرفیت توجه و حافظه فعال ، کسب کردند. 

مصرف آجیل چهار مغز میتواند مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم ، فسفر ، روی ، سلنیوم و مس را برای رشد جنین تامین کند.  

آجیل ها منبع خوبی از چربی های سالم محسوب می شوندکه میتوانند جایگزین برخی غذاهای ناسالم شوند ، بادام زمینی ، بادام و گردو چربی های سالمی دارند که به زیبایی سلامت پوست مادر باردار و پیشگیری از ترک خوردن پوست در دوران بارداری کمک میکنند. 

ارسال نظر

پربازدیدترین