|
| کد مطلب: ۹۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

گیاهخواری برای خانم ها ضرر دارد؟

خانم‌های گیاهخوار نسبت به کسانی که به طور منظم گوشت و ماهی می‌خورند بیشتر در معرض شکستگی لگن هستند.

گیاهخواری برای خانم ها ضرر دارد؟

شکستگی لگن مشکلی است که بیشتر در زنان مسن شایع بوده و می‌تواند بسیار ناتوان‌کننده باشد و اکثر بیماران قادر به‌ایستادن یا راه رفتن نیستند. این نوع شکستگی در زنان مسن سه برابر بیشتر از مردان است اما خانم‌ها بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن هستند.

 

آیا رژیم‌های گیاهخواری سالم هستند؟

محققان می‌گویند خانم‌های گیاه خوار بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن هستند اما آن‌ها حدس می‌زنند که این ممکن است به این دلیل باشد که این زنان مقادیر کمتری از مواد مغذی مهم را مصرف می‌کنند. مانند کلسیم و ویتأمین D و ویتأمین B۱۲. رژیم‌های گیاه‌خواری می‌توانند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت و سالم یا ناسالم باشند. مانند هر رژیم غذایی درک شرایط شخصی و اینکه چه مواد مغذی برای یک سبک زندگی سالم و متعادل مورد نیاز می‌باشد مهم است.

 

آیا رژیم‌های گیاهی برای کمر مفید هستند؟

این نگران‌کننده است که رژیم‌های گیاهخواری فاقد مواد مغذی مرتبط با سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها هستند که معمولاً در محصولات حیوانی به وفور یافت می‌شود اما دریافت کم این مواد مغذی می‌تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی شود که می‌تواند شما را در معرض خطر شکستگی لگن قرار دهد. محققان همچنین دریافتند زنان گیاه‌خوار نسبت به گوشت‌خواران دارای شاخص توده بدنی کمتری هستند که ممکن است به این معنا باشد که زنان گیاه‌خوار چربی کمتری دارند تا به‌عنوان بالشتک عمل کند و از استخوان‌های خود در هنگام زمین خوردن محافظت کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین