|
| کد مطلب: ۱۰۹۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

مشکلات رایج چای‌ سازها و روش رفع آنها

ممکن است مدتی بعد از خرید چای‌ساز متوجه شوید عملکرد آن با مشکل مواجه شده یا بخشی از آن به صورت کلی کار نمی‌کند.

مشکلات رایج چای‌ سازها و روش رفع آنها

هر نشانه و مشکلی که مشاهده می‌کنیم به دلیل خرابی در قسمت‌های داخلی است. وقتی دلیل ایجاد مشکل را متوجه شوید کار رفع آن آسان‌تر می‌شود. ۴ مشکل عمده در چای‌سازها پیش می‌آید که در این بخش قرار است با آن‌ها آشنا شوید.

۱. آب جوش نمی‌آید

در پایه‌ی بخش کتری یک المنت قرار دارد که با روشن شدن و تولید گرما، آب را جوش می‌آورد. وقتی المنت آسیب ببیند دیگر گرم نمی‌شود و در نتیجه، آب جوش نمی‌آید. یک تعمیرکار متخصص لوازم برقی می‌تواند به راحتی المنت را تعمیر، یا در صورت لزوم تعویض، کند تا مشکل برطرف شود.

۲. صفحه‌ی گرم کننده‌ی گرم نمی‌شود

این اشکال در اغلب چای‌سازهایی که قوری آن روی صفحه‌ی گرم قرار می‌گیرد پیش می‌آید. اگر کلید روشن/خاموش دچار مشکل شود، برد دستگاه خراب شود، قطعات داخلی آسیب ببیند یا سیم‌کشی داخلی دچار اشکال و اتصالی شود صفحه‌ی گرم کننده کار نمی‌کند. برای رفع این اشکال حتما باید از یک متخصص بامهارت کمک بگیرید.

۳. چای‌ساز دائم کار می‌کند و خاموش نمی‌شود

وقتی سنسور تشخیص دمای چای‌ساز خراب شود دیگر نمی‌تواند دمای آب را تشخیص دهد و در نتیجه دستگاه به صورت مداوم کار می‌کند. با تعویض سنسور این مشکل به راحتی حل می‌شود.

۴. به محض روشن کردن چای‌ساز فیوز برق می‌پرد

اگر با این مشکل روبه‌رو شده‌اید علاوه بر بررسی دستگاه توسط تعمیرکار، باید حتما از یک برق‌کار متخصص کمک بگیرید تا سیستم سیم‌کشی ساختمان را بررسی کند. وقتی با روشن کردن چای‌ساز فیوز می‌پرد، یعنی یا در دستگاه برقی شما اتصال کوتاه پیش آمده یا همین مشکل در سیم‌کشی برق خانه ایجاد شده است. پس بهتر است هم چای‌ساز را بررسی کنید هم از سلامت سیم‌کشی خانه مطمئن شوید.

ارسال نظر

پربازدیدترین