|
| کد مطلب: ۱۰۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

نکاتی مهم برای خرید چای‌ساز

در این مطلب قصد داریم تمام نکاتی که باید برای خرید چای‌ساز در نظر بگیرید را به شما بگوییم.

نکاتی مهم برای خرید چای‌ساز
منبع: دیجیکالا |

قبل از خرید چای‌ساز نکات مختلفی وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین محصول موجود در بازار که با نیاز شما هماهنگ است را بخرید.

قابلیت‌های دستگاه

  • اگر در طول روز مقدار زیادی چای می‌نوشید یا خانواده‌ی پرجمعیتی دارید حتما به دنبال یک چای‌ساز با قوری بزرگ باشید.
  • تنظیمات گرمایشی دستگاه را بررسی کنید. بعضی از چای‌سازها و کتری‌های برقی بعد از جوش آمدن آب، به جای آنکه آن را دائم بجوشاند، با گرم نگه داشتن آن دمای مناسب برای مصرف را حفظ می کنند. این قابلیت بهتر از جوشاندن مداوم آب است.
  • میزان صدای تولیدی دستگاه را بررسی کنید. اگر به صدا حساسید و یا با اختلال صدا گریزی درگیر هستید به دنبال دستگاهی باشید که در زمان جوش آمدن آب سروصدای زیادی تولید نمی‌کند.
  • قوری چای‌سازها از شیشه، ترکیب شیشه و فلز و همچنین چینی ساخته شده است. اگر دوست دارید رنگ چای را در هنگام دم کشیدن ببینید خرید چای‌ساز با قوری پیرکس را به شما توصیه می‌کنیم. اما اگر دوست دارید چای با دمای بیشتری دم بکشد، بهتر رنگ بدهد و تماشای دم کشیدن آن برایتان زیاد مهم نیست، دستگاهی با قوری چینی را انتخاب کنید.

دما و زمان‌بندی

اختلاف نظر بر سر دمای مناسب آب برای دم کشیدن چای زیاد است. عده‌ای دمای ۸۰ تا ۸۵ درجه‌ی سانتی‌گراد را مناسب می‌دانند و عده‌ای دیگر ۹۵ تا ۹۸ درجه‌ی سانتی‌گراد را بهترین دما برای آب جوش می‌شناسند. برای دم کردن چای باید آب را در هر دمایی که مناسب می‌دانید جوش بیاورید و روی برگ‌های خشک چای بریزید، سپس به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید. پس بهتر است برای خرید چای‌ساز دستگاهی را انتخاب کنید که امکان تنظیم دما برای جوش آوردن آب و نگهداری آب در دمای مورد نظر را داشته باشد.

یک فنجان چای خوب می‌تواند به اندازه‌ی یک فنجان قهوه روز شما را بهتر کند. زمان نقش مهمی در نحوه‌ی دم کشیدن چای دارد. اگر برگ‌های چای مدت زیادی در آب باقی بماند طعم چای تلخ می‌شود و اگر مدت دم کشیدن کوتاه باشد تمام عطر و طعم چای آزاد نمی‌شود. پس بهتر است زمان دم کشیدن را با توجه به طعمی که از چای انتظار دارید تنظیم کنید. به همین دلیل خرید چای‌ساز با امکان تنظیم زمان مناسب برای دم کشیدن بسیار مهم است. وجود تایمر به شما کمک می‌کند تا زمان دلخواه برای دم کشیدن را تنظیم کنید و از نوشیدن چای لذت ببرید.

ارسال نظر

پربازدیدترین