|
| کد مطلب: ۱۰۸۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

اگر قصد خرید گوشتکوب برقی دارید این نکات را به خاطر بسپارید

گوشت‌کوب برقی یکی از وسایلی است که در نگاه اول نیاز چندانی به آن پیدا نخواهید کرد اما وقتی به کاربردهای مختلف آن فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که لازم است حتما یکی از آن‌ها را بخرید.

اگر قصد خرید گوشتکوب برقی دارید این نکات را به خاطر بسپارید

اگر قبل از خرید مواردی که در ادامه می‌خوانید را بررسی کنید، می‌توانید بهترین گوشت‌کوب برقی بازار را که برای رفع نیازهای شما مناسب است به راحتی پیدا کرده و بخرید.

۱. قدرت موتور

شاید بتوان گفت مهم‌ترین موضوع در گوشت‌کوب برقی قدرت موتور آن است. قدرت موتور محصولات موجود در بازار از ۱۰۰ وات تا ۵۰۰ وات متغیر است و شما باید براساس کاربردی که از این کالا انتظار دارید، یک قدرت موتور را انتخاب کنید.

اگر قرار است غذاهای پخته را با هم مخلوط کنید و به یک بافت یکدست برسید، مثلا سوپ یا فرنی آماده کنید، گوشت‌کوب برقی با قدرت موتور بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ وات برایتان کاملا مناسب است. اما اگر قصد خرد و له کردن مواد یخ‌زده یا سفت را دارید باید مدل هایی با قدرت موتور بیشتر از ۲۵۰ وات را انتخاب کنید.

۲. سرعت

گوشت‌کوب‌های برقی با تنظیمات سرعتی مختلف تولید شده‌اند و تنوع آن‌ها بین ۱ تا ۶ سرعت است. تعداد سرعت‌های مختلفی که در یک محصول وجود دارد تاثیر مستقیمی روی قیمت آن‌ها می‌گذارد. پس بهتر است علاوه بر توجه با کاربردی که از محصول انتظار دارید، به بودجه‌تان هم توجه کنید و براساس آن یک محصول با تعداد سرعت‌های قابل تنظیم بخرید.

۳. جنس پایه و میله

پایه‌ی گوشت‌کوب برقی، یا همان قسمتی که در دست می‌گیرید، باید از جنس مقاوم ساخته شده باشد تا در اثر استفاده آسیب نبیند. معمولا این بخش از جنس استیل ضدزنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شود. پایه‌ی پلاستیکی عمر کمتری دارد و طبیعتا پایه‌ی فلزی مقاوم‌تر است. همچنین بخش میله و سر گوشت‌کوب برقی هم بهتر است از استیل ضدزنگ ساخته شده باشد تا در مجاورت مواد غذایی و رطوبت آسیب نبیند.

۴. جنس تیغه

تیغه‌های گوشت‌کوب برقی در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند و می‌توانند کیفیت ظاهری غذایی که آماده می‌کنید را تعیین کنند. هرچه تیغه بلندتر باشد و به صورت پرسی قرار گرفته باشد، عملکرد گوشت‌کوب بهتر خواهد بود.

۵. طراحی ظاهری

طراحی پایه‌ی ارگونومیک، دسترسی آسان به تمام دکمه‌ها و سهولت در نگهداری آن عواملی هستند که کار با یک گوشت‌کوب برقی را راحت می‌کنند. پس در زمان خرید حتما یک بار محصول را در دست بگیرید و ببینید آیا کار کردن با آن آسان است یا نه.

۶. وزن

راحت‌ترین حالت کار با گوشت‌کوب برقی، نگه داشتن آن در یک دست و له کردن مواد غذایی است. پس باید به دنبال محصولی باشید که سبک یا با وزنی مناسب باشد که بتوانید با یک دست آن را نگه دارید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که اگر محصول سنگین باشد در زمان کار کردن با آن خیلی زود خسته می‌شوید و ادامه‌ی کار برایتان آزاردهنده می‌شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین