|
| کد مطلب: ۱۰۶۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

راه های درمان کولیک یا قولنج نوزادان در خانه

هدف اصلی از درمان این است که کودک تا حد امکان با مداخلات مختلف آرام شود و والدین از حمایت لازم برای مقابله با این مشکل برخوردار شوند.

راه های درمان کولیک یا قولنج نوزادان در خانه

داشتن فهرستی از استراتژی‌های آرامش‌بخش می‌تواند برای رفع قولنج کمک‌کننده باشد. به خاطر داشته باشید که باید روش‌های مختلف را امتحان کنید. بعضی از آن‌ها ممکن است مؤثرتر باشند یا فقط یک بار کارآمد باشند و بار دیگر به شما کمک نکنند. استراتژی‌های تسکین‌دهنده عبارتند از:

  • از پستانک استفاده کنید؛ اگرچه بعضی از کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند پستانک را رد می‌کنند، اما در بعضی موارد استفاده از آن می‌تواند به‌سرعت کودک را آرام کند.
  • کودک را با ماشین بیرون ببرید یا او را در کالسکه قرار داده و راه بروید؛ حرکت کردن به کودک قوت قلب می‌دهد، حتی اگر ناراحتی او ادامه داشته باشد.
  • کودک را داخل یک پتوی بزرگ و نازک بپیچید؛ این کار باعث می‌شود احساس امنیت و گرما کند.
  • پشت کودک را ماساژ دهید؛ شکم کودک را روی زانوهای خود قرار داده و به‌آرامی پشت او را مالش دهید. فشاری که روی شکم وارد می‌شود به آرام شدن او کمک می‌کند. اگر کودک در حین انجام این کار خوابید، او را به پشت روی تخت قرار دهید.
  • از نویز سفید استفاده کنید؛ کودک را در جایی قرار دهید که بتواند صدای جاروبرقی، لباس‌شویی یا خشک‌کن، پنکه یا دستگاه نویز سفید را بشنود. در حین انجام این کار کودک را به‌آرامی تکان دهید. حرکت ریتمیک ثابت و صدای آرام‌بخش ممکن است به خوابیدن او کمک کند. با این حال، هرگز کودک را به‌شدت تکان ندهید و او را روی ماشین لباس‌شویی یا خشک‌کن نگذارید.

تغییر شیوه‌ی غذا دادن به کودک

تغییر شیوه‌ی غذا دادن به کودک می‌تواند کمی تسکین‌دهنده باشد. به فرزندتان در حالی که صاف نشسته است با شیشه شیر بدهید و در حین شیر دادن و بعد از آن به‌طور منظم آروغ او را بگیرید. استفاده از شیشه شیر زاویه‌دار برای غذا دادن به کودک در حالت نشسته ایدئال است. بطری کیسه‌ای تاشو هم می‌تواند بلع هوا را توسط کودک کاهش دهد.

تغییر رژیم غذایی کودک یا مادر

اگر راهکارهای فوق در کاهش گریه مؤثر نباشند، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که برای مدت کوتاهی تغییر رژیم غذایی را امتحان کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر کودک شما آلرژی غذایی داشته باشد، احتمالا علائم و نشانه‌های دیگری مانند بثورات پوستی، خس‌خس سینه، استفراغ یا اسهال را هم تجربه می‌کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین