|
| کد مطلب: ۱۰۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

بهترین روش های درمان برای سرفه های خشک در خانه

برای درمان سرفه خشک در خانه توصیه‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل احتمالاً برای یافتن بهترین راهکار مجبور هستید که چند مورد از آن‌ها را امتحان کنید.

بهترین روش های درمان برای سرفه های خشک در خانه

به خاطر داشته باشید که تحقیقات کافی در مورد همه‌ی این روش‌ها وجود ندارد و بعضی از آن‌ها برای نوزادان و کودکان مناسب نیستند.

عسل برای درمان سرفه خشک

در بزرگسالان و کودکان بالای ۱ سال می‌توان از عسل برای درمان سرفه های خشک در خانه استفاده کرد. عسل دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی است و به کاهش سوزش گلو کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که عسل به اندازه‌ی دیفن هیدرامین برای درمان سرفه‌ خشک کودکان مؤثر است، اما در مقایسه با دکسترومتورفان تأثیر کمتری دارد.

برای درمان سرفه خشک با عسل می‌توانید هر روز چند بار آن را به‌تنهایی مصرف کنید یا داخل چای یا آب گرم بریزید. عسل می‌تواند قند خون را بالا ببرد و به همین دلیل اگر لازم است مراقب سطح قند خون‌تان باشید، بهتر است از راهکار دیگری استفاده کنید. به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم، هرگز به کودکان زیر ۱ سال عسل ندهید.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که گفته می‌شود خواص ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضدالتهابی خفیف دارد. قرن‌ها است که در طب آیورودا از زردچوبه برای درمان آرتریت و بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. با این حال، بسیاری از این ادعاها توسط تحقیقات تأیید نمی‌شوند. بعضی از محققان درمان سرفه خشک با زردچوبه را پیشنهاد می‌دهند و معتقدند که مصرف خوراکی آن علائم آسم را کاهش می‌دهد.

وقتی زردچوبه همراه با فلفل سیاه مصرف می‌شود، جذب کورکومین بهبود می‌یابد. شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک هشتم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را به آب پرتقال یا چای گرم اضافه کرده و بنوشید.

زردچوبه هم به‌شکل ادویه و هم به‌صورت کپسول در دسترس است. فقط به یاد داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف کپسول زردچوبه ممکن است باعث ناراحتی معده، اسهال و حالت تهوع شود.

چای ماسالا

در هند از چای ماسالا برای درمان سرفه خشک و گلودرد استفاده می‌شود. چای ماسالا حاوی چند ماده‌ی آنتی اکسیدان از جمله میخک و هل است. همچنین برای تهیه‌ی آن از دارچین استفاده می‌شود که خواص ضد‌التهابی دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین