|
| کد مطلب: ۱۰۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

چرا باید امگا۳ مصرف کنیم؟

چربی چیزی نیست که این روزها مردم دنبال مصرف کردن آن باشند. اما بعضی از انواع چربی‌ها وجود دارند که بدن به آن‌ها نیاز دارد و باید بیشتر مصرف شوند.

چرا باید امگا۳ مصرف کنیم؟

یکی از آن‌ها امگا۳ است. این چربی سالم را بیشتر از هر چیز به خاطر تاثیری که روی سلامت قلب و مغز دارد می‌شناسند اما فواید آن به همین دو مورد محدود نمی‌شود و مزایای زیادی برای سلامت کل بدن دارد.

از نمونه مزیت‌های مصرف امگا۳ می‌توانیم به قوی‌ کردن سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت دستگاه تناسلی، هورمونی و بینایی اشاره کنیم.

با وجود تمام این مزیت‌ها، جالب است بدانید که بسیاری از مردم به‌اندازه‌ی کافی امگا۳ مصرف نمی‌کنند. به نقل از انستیتوی ملی سلامت (National Institutes of Health) بزرگسالان به طور میانگین به روزی ۲۵۰ میلی‌گرم امگا۳ نیاز دارند تا از مرگ بر اثر مشکلات قلبی ایمن بمانند اما فقط ۹۰ تا ۱۱۰ میلی‌گرم امگا۳ مصرف می‌کنند.

با دو بار مصرف ماهی در هفته می‌توانید این مقدار امگا۳ را از رژیم غذایی دریافت کنید. اما برای بیشتر افراد، امکان مصرف این مقدار ماهی وجود ندارد یا اصلا به این غذا علاقه ندارند.

خیلی از افراد از غذاهای دریایی اجتناب می‌کنند چون طعم و بوی آن را نمی‌پسندند. عده‌ای دیگر نمی‌دانند چطور باید به شیوه‌ای سالم غذاهای دریایی را طبخ کنند. شکل طبخ غذا هم مهم است چون مطمئنا شما نمی‌خواهید به‌جای بهره بردن از مزیت‌های ماهی، دچار مشکلات دیگری به دلیل طبخ نادرست مثلا سرخ کردن بیش از حد شوید.

اگر اهل خودن ماهی نیستید و این ماده‌ی غذایی ارزشمند در رژیم غذایی شما وجود ندارد یا مصرف شما کم و محدود است، ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا متوجه شوید آیا به مکمل امگا۳ نیاز دارید یا نه.

ارسال نظر

پربازدیدترین