|
| کد مطلب: ۹۴۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

نقش اسیدهای چرب ضروری در باروری

 تغذیه نقش مهمی در سلامت باروری دارد. انواع اسیدهای چرب اشباع نشده مورد نیاز بدن، اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ هستند. به طور کلی بدن باید از هریک از این اسیدهای چرب اشباع نشده به میزان کافی دریافت کند، اما نوع رژیم غذایی ما به شکلی است که بیشتر اسیدهای چرب امگا ۶ را دریافت می‌کنیم و امگا ۳ کمتر دریافت می‌شود.

نقش اسیدهای چرب ضروری در باروری
منبع: ايسنا |

باید توجه کرد که اسیدهای چرب ضروری برای تنظیم فعالیت‌های بدن انسان ضروری هستند، اما در بدن ساخته نمی‌شوند.

اسیدهای چرب و بارداری

اسیدهای چرب ضروروی در طول بارداری، برای رشد مغز، چشم و قلب نوزاد بسیار مهم هستند و از زایمان زودرس پیشگیری می‌کنند. EPA برای رشد سیستم گردش خون سالم ضروری است. DHA برای سیستم عصبی مرکزی سالم مهم محسوب می‌شود.

اسیدهای چرب ضروری با تنظیم هورمون‌های بدن، افزایش مخاط دهانه رحم، افزایش تخمک‌گذاری و بهبود کیفیت رحم با افزایش جریان خون به داخل اندام‌های تناسلی به باروری کمک می‌کنند. سطوح پایین DHA با افسردگی و سایر اختلالات و مشکلات سلامت ذهنی در ارتباط است. در طول بارداری کمبود DHA ممکن است با تولد نوزاد نارس، وزن نگرفتن جنین و بیش فعالی در کودکان در ارتباط باشد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، یافته‌های برخی از تحقیقات انجام شده بر روی اسیدهای چرب و باروری، حاکی از آن بوده است که مکمل امگا ۳ می‌تواند یک عامل امکان‌پذیر و ارزان قیمت برای درمان ناباروری باشد و احتمال باردار شدن یک زن را افزایش دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین