|
| کد مطلب: ۱۰۴۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

عکس| یک زن در میان فضانوردان سفر به مدار ماه

نام فضانوردان ماموریت آرتمیس ۲ ناسا به مدار ماه امروز طی مراسمی اعلام شد.

عکس| یک زن در میان فضانوردان سفر به مدار ماه

نام چهار فضانورد ماموریت آرتمیس ۲ امروز دوشنبه، سوم آوریل در ساعت ۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸:۳۰ به وقت ایران) اعلام شد.

ناسا و آژانس فضایی کانادا(CSA) به طور مشترک اسامی چهار نفر به نام‌های «فضانورد ناسا کریستینا کوک، فضانورد کانادایی جرمی هنسون، ویکتور گلاور و رید وایزمن از ناسا» را که در ماموریت آرتمیس ۲ به مدار ماه پرواز خواهند کرد، اعلام کردند. این رویداد به صورت زنده از میدان الینگتون، نزدیک به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون پخش شد.

خدمه ماموریت آرتمیس ۲ در کنار رییس ناسا

ماموریت آرتمیس ۲ قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ برای انجام سفری در مدار ماه به فضا پرتاب شود.

اعلام اسامی فضانوردان سفر به مدار ماه/ عکس

از زمانی که فضاپیمای آپولو ۱۷ در ماه دسامبر سال ۱۹۷۲ به سطح ماه رفت تاکنون، این اولین بار است که انسان‌ها به ماه نزدیک می‌شوند. ناسا متعهد شده است که برنامه آرتمیس شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه باشد.

ماموریت آرتمیس ۲ ناسا شرکای بین‌المللی را از طریق توافقنامه‌ی آرتمیس که در حال حاضر توسط ۲۳ کشور از جمله کانادا امضا شده است، در این برنامه شرکت داده است. این کشور بیش از ۴۰ سال است که بازوی رباتیک کانادارم(Canadarm) و سایر سیستم‌های رباتیک را برای برنامه فضایی آمریکا تامین می‌کند. این کشور جایگاه خود در ماموریت آرتمیس ۲ را با تعهد برای تامین یک بازوی رباتیک کانادارم ۳(Canadarm۳) برای سرویس‌دهی به ایستگاه فضایی دروازه ماه به دست آورد.

اولین ماموریت فرود روی ماه خدمه ناسا نیز آرتمیس ۳(Artemis ۳) است که قرار است فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوبی ماه در سال ۲۰۲۵ فرود بیاورد.

سخت‌افزار ماموریت آرتمیس ۲ پیش از این طی ماموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ ناسا در فضا آزمایش شده است. طی آن ماموریت سه مانکن در فضاپیمای اوریون اواخر سال ۲۰۲۲ به دور ماه پرواز کردند و اولین پرتاب موشک سامانه پرتاب فضایی ناسا را رقم زدند.

به تازگی از لباس‌های ماموریت آرتمیس ۳ نیز که ساخت آن بر عهده‌ی شرکت فضایی اکسیوم اسپیس (Axiom Space) است رونمایی شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین