|
| کد مطلب: ۱۰۳۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

هفت ربات انسان نمای پیشرفته را بشناسید + عکس

ربات‌های انسان‌نما می‌توانند در کناره تعامل با افراد و محیط، به منظور انجام امور مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند و جایگزین انسان شوند.

هفت ربات انسان نمای پیشرفته را بشناسید + عکس
منبع: دیجیاتو |

ربات های انسان‌نما، ربات‌هایی پیشرفته هستند که به منظور مشابهت و تقلید حرکات انسان، طراحی شده‌اند. این ماشین‌ها معمولاً به حسگرهای پیشرفته و دوربین‌های مختلفی مجهز هستند تا بتوانند صورت و احساسات چهره انسان‌ها را تشخیص دهند تا از طریق سیستم گفتاری خود، تعامل مناسبی را با آنها ایجاد نمایند.

پیشرفته‌ترین ربات های انسان‌نما

مشخص است که ساخت ربات های انسان‌نما، امر چندان آسانی نیست؛ اما شرکت‌های گوناگونی در سال‌های اخیر مشغول فعالیت در این زمینه بوده‌اند و پیشرفت‌های بزرگی در ارتباط با آن، حاصل شده است. می‌توان این ربات‌ها را به منظور انجام وظایف گوناگونی، برنامه‌ریزی کرد که از جمله آن‌ها باید به کمک به افراد در انجام امور روزمره، فعالیت در کارخانه‌ها، فراهم کردن خدمات درمانی و شرکت در ماموریت‌های امداد و نجات در شرایط دشوار و مناطق خطرناک اشاره کرد.

ربات های انسان‌نما در مقایسه با ربات‌های کلاسیک، از برتری‌های متعددی برخوردار هستند؛ اما بدون شک، مهم‌ترین وجه تمایز آنها، امکان برقراری ارتباط با انسان به شیوه طبیعی و خلاقانه است. به همین دلیل برای بکارگیری در زمینه‌هایی مثل آموزش، سلامت، پشتیبانی از مشتریان و سایر شغل‌های نیازمند تعامل اجتماعی، مناسب خواهند بود.

با وجود پتانسیل بالا، هنوز هم موانع متعددی در سر راه ربات های انسان‌نما قرار دارد که از تولید آنها در مقایس عظیم و استفاده‌های تجاری، جلوگیری می‌کند. همچنین ساخت این محصولات به فناوری و ابزارهای پیشرفته مهندسی در کنار متخصصان زمینه‌های مختلف مثل رباتیک، هوش مصنوعی و مهندسی مواد نیاز دارد. در ادامه به معرفی بهترین نمونه‌های شناخته شده کنونی، خواهیم پرداخت.

۱. اطلس (بوستون داینامیکس)

1

۲. آسیمو (هوندا)

2

۳. پپر (سافت بانک)

3

۴. سوفیا (هانسون رباتیکس)

4

۵. Nao (سافت بانک)

5

۶. T-HR3 (تویوتا)

6

۷. iCub (موسسه تحقیقات فناوری ایتالیا)

7

ارسال نظر

پربازدیدترین