|
| کد مطلب: ۱۰۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

علی‌اف: جمهوری آذربایجان صادرات گاز به اروپا را افزایش می‌دهد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کشورش صادرات گاز طبیعی به اروپا را افزایش می دهد و به طور کلی این حجم به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

علی‌اف: جمهوری آذربایجان صادرات گاز به اروپا را افزایش می‌دهد
منبع: ايسنا |

"الهام علی‌اُف" در آیین افتتاحیه «دهمین نشست جهانی باکو» که تحت عنوان «جهان امروز؛ چالش‌‎ها و امیدها» در حال برگزاری است، افزایش صادرات گاز کشورش به اروپا با توجه به شرایط کنونی جنگ و تامین انرژی را بسیار ضروری خواند.

وی با بیان این که جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۹ میلیارد متر مکعب گاز صادر کرده، گفت: این رقم در سال جاری از ۲۴ میلیارد متر مکعب فراتر خواهد رفت و حداقل نیمی از آن به اروپا صادر خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان اضافه کرد: آذربایجان در حال افزایش سهم خود در بازار انرژی است و وضعیت بازار انرژی را از طریق خطوط لوله نفت و گاز خود تغییر داده و اکنون نیز در حال ایجاد فرصت‌های جدید برای صادرات برق است.

وی همچنین از قصد کشورش برای صادرات انرژی سبز خبر داد و بیان کرد: یک شرکت بین‌المللی تامین مالی ارزیابی نهایی خود را در خصوص توانمندی باد دریای خزر در سواحل جمهوری آذربایجان انجام داده و اعلام کرده است که توان تولید ۱۵۷ گیگاوات برق با انرژی پاک و سبز وجود دارد.

علی اُف با تاکید بر اینکه کشورش امنیت حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی را تضمین می‌کند، اظهار کرد: این امنیت اکنون بیشتر از همیشه حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه ادعا کرد که زندگی ارامنه مقیم قره‌باغ از این پس بهتر خواهد شد و شرایط آنها بهتر از دوران گذشته خواهد شد.

«نشست جهانی باکو» با موضوع «جهان امروز؛ چالش ها و امیدها» با حضور نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به مدت سه روز در شهر باکو آغاز شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین