|
| کد مطلب: ۹۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

بهترین خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا چیست؟

نیسان آریا در رای‌گیری خبرنگاران خودروی به عنوان سومین ماشین برتر سال انتخاب شد.

بهترین خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا چیست؟
منبع: فرارو |

جیپ اونجر (Avenger) با رای خبرنگاران خودرو به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ اروپا انتخاب شد. در این رای‌گیری پس از جیپ، فولکس‌واگن الکتریکی آی‌دی.باز (ID.Buzz) و نیسان الکتریکی آریا دوم و سوم شدند.

اونجر اولین مدل الکتریکی جیپ است که کارخانه آمریکایی می‌گوید با توجه به نیاز‌ مشتریان اروپایی ساخته شده است. ماشین یک شاسی‌بلند کوچک است و جیپ می‌گوید با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ اروپا انتخاب شد

اونجر به اندازه مدل‌های دیگر جیپ امکان حرکت در جاده‌های ناهموار را ندارد و بیشتر برای رانندگی در شهر است. با این حال جیپ امکاناتی به آن اضافه کرده تا از رقیبانش عملکرد بهتری در جاده‌های ناهموار داشته باشد. 

جیپ که اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی استلانتیس است، اعلام کرده همه مدل‌هایش در اروپا از سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهد بود. این کارخانه همچنین می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از مدل‌هایش در آمریکا هم الکتریکی باشد.

 

بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ اروپا انتخاب شد

نیسان آریا در رای‌گیری خبرنگاران خودروی به عنوان سومین ماشین برتر سال انتخاب شد.

رقابت برای انتخاب ماشین برتر اروپا امسال شصت ساله شد. به دلیل حمله به اوکراین رای خبرنگاران نشریات روسیه شمرده نشد و ماشین برتر با رای ۵۷ خبرنگار از ۲۲ کشور انتخاب شد. هر داور ۲۵ امتیاز داشت که آنها را بین هفت ماشینی که به مرحله پایانی رسیده‌اند تقسیم می‌کند.

جیپ در رای گیری ۳۲۸ امتیاز گرفت. فولکس‌واگن آی‌دی.‌باز با ۲۴۱ امتیاز دوم و نیسان آریا با ۲۱۱ امتیاز سوم شدند. کیا نیرو، رنو آسترال، پژو ۴۰۸ چهارم تا ششم شدند. سوبارو سولترا و تویوتا bZ4X، شاسی‌بلند الکتریکی که به طور مشترک توسط دو کارخانه ژاپنی ساخته می‌شود هفتم شد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین