|
| کد مطلب: ۹۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

فیلم «چرنوبیل» و اتفاقاتی دور از واقعیت

یکی از سریال‌هایی که در چند سال گذشته سر و صدایی زیادی به پا کرد و موضوع حیرت کننده‌ای داشت سریال «چرنوبیل» بود، سریالی که بینندگان زیادی با طرفداران پروپاقرص داشت!

فیلم «چرنوبیل» و اتفاقاتی دور از واقعیت
منبع: تبیان |

داستان چرنوبیل درباره نیروگاه هسته‌ای ایگنالیا است که در شهر ویلنیوس وجود دارد و این سریال سعی داشته به دلیل شباهتی که به شهر پریپیات دارد آن را به تصویر بکشد. البته جدا از داستان مستندگونه این موضوع سریال «چرنوبیل» اقتباسی از کتاب (Voices From Chernobyl)، به نویسندگی اسوتلانا الکسیویچ است. 

زمانی که سریال پخش می‌شد به‌عنوان محبوب‌ترین سریال IMDB معرفی شد، چرنوبیل روایتی واقعی از انفجار نیروگاه هسته‌‎‌ای چرنوبیل در سال 1986 در اوکراین است که بسیاری از مردم برای جلوگیری از گسترش این فاجعه، قربانی شدند. 

بازیگران چرنوبیل جرد هریس، استلان اسکارشگورد، امیلی واتسون، آدام نگیتیس، جسی باکلی، دیوید دنسیک، پاول ریتر، سم تروتان، رابرت امس، آدریان رالینز، کان اونیل، ناتاشا رادسکی، بری کیوگن، رالف اینسون، مارلی لویس جونز، الکس فرنز، آلن ویلیامز هستند. 
 

به تصویر نکشیدن دانشمندان متخصص هسته‌ای

خیلی‌ها درباره نقش «پروفسور والری لگاسف» گفتند که او در راکتور هسته‌ای تبحر نداشته چون متخصص رادیواکتیو شیمیایی بوده است، به همین خاطر دانشمندان متعددی در کنار او بودند تا بتوانند به این فاجعه پایان دهند اما در سریال این‌گونه روایتی وجود ندارد و خیلی‌ها این نقطه ضعف سریال را گوشزد کردند.
 

بمبی که برای هیجان به سریال اضافه شد

در سریال می‌بینیم که از بمب هسته‌ای نام می‌برند که منفجر شده است و به اندازه چهار مگاتن قدرت دارد که تمام شهر و قسمت‌های زیادی از اروپا را با خاک یکسان می‌کند، اما انفجار بمب هسته‌ای تنها برای بالا بردن هیجان زیاد سریال بوده و چنین اتفاقی در واقعیت رخ نداده است.

اقتباسی مو به مو

خیلی‌ها بر این امر صحه گذاشتند که بیشتر صحنه‌های سریال کامل و دقیق از خود کتاب اقتباس شده که یکی از آن صحنه‌ها که به‌عنوان احساسی‌ترین صحنه هم یاد می‌شود؛ جایی که همسر آتش‌نشان در اتاقی که شوهرش بستری شده حاضر می‌شود و زخم‌ها و جراحت‌های او را می‌بینیم، البته این مسئله هم وجود دارد که سازنده سریال سعی کرده زخم‌ها را نسبت به واقعیت کم‌تر نشان دهد تا مخاطبان بیشتری را جذب سریال کند. 
 

پُلی به نام «مرگ»

گفته شده وقتی فاجعه چرنوبیل رخ داد اهالی پریبیات روی پلی رفتند و آتش گرفتن راکتورها را دیدند که بعدها از این پل به عنوان «پل مرگ» یاد کردند، ما در توضیحات این سریال می‌بینیم که درباره آن پل گفتند تمامی کسانی که روی آن به تماشای واقعه ایستاده بودند به دلیل تشعشعات رادیواکتیو مُرده‌اند. البته این خبر عجیب را تنها از طریق سریال چرنوبیل متوجه خواهیم شد و هیچ بیمارستان و سازمان دولتی اوکراین و شوروی این اطلاعات را تایید نکردند و هیچ مستنداتی دال بر کشته شدن آن افراد وجود ندارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین