|
| کد مطلب: ۹۶۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

۱۰ فیلم کودک که حتی بزرگسالان را هم می ترساند!

گاهی با یک فیلم کودکانه روبرو می‌شویم که شامل محتواهای نامناسب، نسبتا خشن یا ترسناک است؛ فیلمی که نه تنها سنین پایین را می‌ترساند بلکه حتی مخاطب بزرگسال را هم غافل‌گیر می‌کند.

۱۰ فیلم کودک که حتی بزرگسالان را هم می ترساند!

درجه‌بندی سنی فیلم‌ها به خوبی مشخص می‌کند کدام آثار برای کودکان مناسب نیست. مثلا می‌دانیم که فیلمی همچون «پالپ فیکشن» را نباید یک کودک تماشا کند، نه فقط برای لحظات خشونت‌بار یا نامتعارف، به این دلیل که ساختار و درون‌مایه‌های آن از درک او خارج است. در مقابل، بزرگسالان می‌توانند به راحتی آثار کودکانه را تماشا کنند و به دلایل مختلف از آن‌ها لذت ببرند. استودیوهایی که فیلم‌های خانوادگی یا انیمیشنی تولید می‌کنند هم معمولا نیم‌نگاهی به مخاطب بزرگسال دارند. با وجود این، بعضی از فیلم‌ها شرایط عجیب‌تری دارند، مخاطب هدف آن‌ها کودک است اما از زوایای مختلف گویی برای بزرگسالان ساخته شده‌اند. این فیلم‌های کودکانه‌ی ترسناک یا کمی جدی و سیاه را حتی اگر سال‌ها قبل تماشا کرده‌اید، شاید حالا بهترین زمان باشد که با نوع نگاه تازه‌ای به سراغشان بروید.

فیلم‌هایی که به آن‌ها پرداخته‌ایم، از این جنس هستند و تمامی آن‌ها درجه‌ی سنی «پی‌جی» (PG) یا پایین‌تر را دریافت کرده‌اند که دلیل واضحی دارد. انجمن سینمایی آمریکا که وظیفه‌اش درجه‌بندی سنی آثار سینمایی است، آن‌ها را براساس میزان خشونت و خونریزی، فحاشی و محتواهای جنسی طبقه‌بندی می‌کند؛ بنابراین عناوینی که ناخوشایند یا تشویش‌برانگیز هستند، به راحتی از این فیلترها عبور کرده و به یک فیلم مناسب برای کودکان تبدیل می‌شوند. البته هدف سازندگان هم (احتمالا!) تولید یک فیلم کودک یا خانوادگی بوده است. این فیلم‌ها منطقِ درجه‌بندی سنی انجمن سینمایی آمریکا را زیرسوال نمی‌برند اما به ما یادآوری می‌کنند که باید آن‌ها را بعضی اوقات جدی بگیریم.

۱۰- جیمز و هلوی غول‌پیکر (James and the Giant Peach)

۹- آقای بوگِدی (Mr. Boogedy)

۸- کورالاین (Coraline)

۷- جادوگرها (The Witches)

۶- چیزی شرور به این سو می آید (Something Wicked This Way Comes)

۵- نسخه‌ی سحرآمیز (The Peanut Butter Solution)

۴- راز نیمح (The Secret of NIMH)

۳- بیتل‌جوس (Beetlejuice)

۲- تپه‌ی خرگوش‌ها (Watership Down)

۱- ناظرِ درون جنگل‌ها (The Watcher in the Woods)

ارسال نظر

پربازدیدترین