|
| کد مطلب: ۱۱۶۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیمان معادی؛ مرد 50 میلیارد تومانی

حتما برای شما هم جالب است که بدانید هر یک از بازیگران مرد ستاره سینمای ایران با چه پتانسیلی می توانند گیشه پرده نقره ای را نجات دهند.

پیمان معادی؛ مرد 50 میلیارد تومانی
منبع: برنا |

فروش سینمای ایران به عناصر مختلفی بستگی دارد که شاید بخش عمده ای از آن این روزها به ژانر مرتبط شود و طبیعی است که سلیقه سینمای مردم ما به سمت کمدی نگاهی جدی تر دارد و آثار کمدی سینمای ایران در گیشه و جذب مخاطب به سالن های سینما معمولا ناجی بوده است. 

آیا می دانید عامل اصلی فروش آثار سینمایی به ویترین و ستاره های فیلم ها مرتبط می شود ؟ ستاره ها در سینما می توانند بازیگران باشند یا در معدودی موارد کارگردانان صاحب نام نیز توانایی کشاندن مخاطب به سالن ها را دارند اما نکته اینجاست که کدام گروه از بازیگران در بالا بردن توانمندی فروش یک فیلم حضوری جدی تر دارند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازیگران مرد در افزایش فروش گیشه نقشی پررنگ‌تر را در این سالها ایفاء کرده اند و در واقع ستاره های زن سینما ذیل مردان توانسته اند کشش مخاطب به سالن های  سینما را افزایش دهند. 

در گزارشی تصمیم داریم میزان فروش حدودی چند بازیگر ستاره را بر اساس اعداد و ارقامی که به شکل رسمی وجود دارد بررسی کنیم:

پیمان معادی 

پیمان معادی جزء بازیگران بین المللی سینمای ایران است و جدا از اینکه در عرصه بازیگری حضوری فعال و حرفه ای دارد به عنوان نویسنده نیز آثار درخشانی در کارنامه او دیده می شود.

بازی برای اصغر فرهادی در فیلم های درباره الی و جدایی نادر از سیمین که به جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین در سال 2011 انجامید بخش مهمی از کارنامه او محسوب می شود اگرچه در کارنامه او بازی در آثار بین المللی دیگری چون کمپ ایکس ری ، آخرین شوالیه ها و سریال آن شب و ... نیز دیده می شود. 

بی تردید پیمان معادی با فیلم هایی چون ابد و یک روز و متری شش و نیم هر دو از سعید روستایی عیار بازی خود را به رخ کشید اما برای فیلم درخت گردو ساخته محمد حسین مهدویان او توانمندی ها و ا ستعداد خود را نیز شکوفا کرد. 

معادی با فیلم متری شش و نیم بیش از 27 میلیارد تومان تصاحب گیشه داشت اما در عجیب ترین اتفاق سینمای ایران به درخت گردو توجه عجیبی نداشت .

مجموع فروش فیلم ها: 50میلیارد و 758میلیون و 992 هزار و 440تومان 

مجموع مخاطب فیلم ها: 6 میلیون 174 هزار و 58 نفر ی 

پرفروش ترین سال: 1398- 27میلیارد و 785میلیون 965هزار تومان 

پرفروش ترین فیلم : متری شش و نیم  27 میلیارد و 785 میلیون و 965 هزار تومان 

پرمخاطب ترین فیلم : متری شش و نیم  -2میلیون و 317 هزار و 445 مخاطب 

کم فروش ترین فیلم: درخت گردو -  بیش از 2 میلیارد تومان 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین