|
| کد مطلب: ۱۰۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

۴ کتاب جذاب درباره‌ آلمان نازی

روی کار آمدن هیتلر و تولد آلمان نازی، تاثیر شگرفی بر فضای سیاسی و فرهنگی اروپا گذاشت. رشد نازیسم در مرکز فرهنگی اروپا و جایی‌که اندیشمندان بزرگی نظیر گوته و کانت را به جهان هدیه داده بود؛ بسیار شوکه‌کننده محسوب می‌شد.

۴ کتاب جذاب درباره‌ آلمان نازی

 زندگی زیر سایه نازی‌ها تجربه‌ای هولناک برای اندیشمندان بود. آن‌ها به آزادی بیان احترام نمی‌گذاشتند و حتی در مراسمی نمادین، تعدادی از کتاب‌های نویسندگان مخالف و منتقد خود را به آتش کشیدند. بسیاری از منتقدان نازی‌ها نیز در نهایت آلمان را به مقصد کشورهای دیگر ترک کردند. برخی از آن‌ها که گرایش‌های کمونیستی داشتند به شوروی رفتند و تعدادی دیگر در اقصی‌نقاط اروپا و ایالات متحده آمریکا پراکنده شدند. در این یادداشت با تعدادی از کتاب‌هایی آشنا می‌شویم که درباره زندگی در آلمان نازی و دوران جنگ جهانی دوم نوشته شده‌اند.

پیامد‌های حکومت‌ آلمان نازی در جهان

هر چند نمی‌توان کل کارنامه آلمان نازی را در جنگ جهانی دوم خلاصه کرد‌. ولی نازیسم باعث ظهور اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک ابرقدرت جهانی شد. نزدیک به ۸۰ میلیون غیرنظامی تحت تاثیر تبعات این جنگ در جهان کشته شدند و میلیون‌ها یهودی به خاطر اعتقادات دینی خود، در اردوگاه‌های کار اجباری به شکلی فجیع جان باختند.
از دیگر تبعات حکومت نازی‌ها، تصویب قوانین مبارزه با یهودستیزی در سراسر جهان و شکل‌گیری نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل مشکلاتی شد تا کشورها مجبور به جنگ و رویارویی نظامی نشوند‌.

۱. کتاب «زنی در برلین‌»

۲. کتاب «دوست بازیافته»

۳. کتاب «گیرنده شناخته نشد»

۴. کتاب «مفیستو‌»

ارسال نظر

پربازدیدترین