|
| کد مطلب: ۱۰۶۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

برای شناخت وسواس فکری و قرارگیری در مسیر درمان این کتابها را بخوانید

تا همین سال‌های اخیر، مردم و جامعه آشکارا در مورد سلامت روان خود صحبت نمی‌کردند، اما در حال حاضر شرایط کمی متفاوت شده است و صحبت کردن و راهکار خواستن در مورد مشلات روانی مسیر هموارتری پیش گرفته است.

برای شناخت وسواس فکری و قرارگیری در مسیر درمان این کتابها را بخوانید

اکنون، بیشتر افراد به‌اندازه‌ی کافی شجاع هستند تا وضعیت سلامت روان خود را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ اختلال وسواس فکری که بیشتر به‌عنوان OCD شناخته می‌شود یک اختلال شایع است که بزرگ‌سالان، نوجوانان و کودکان زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

کسانی که درگیر OCD یا وسواس فکری هستند، افکار و اعمالی دارند که خارج از کنترل آن‌ها است و این به‌نوبه‌ی خود بر زندگی اجتماعی و شخصی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. اگر اخیرا تشخیص داده شده که شما یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به اختلال وسواس فکری هستید، ممکن است احساس ناراحتی یا ترس کرده باشید. در همین راستا بهتر است بدانید که OCD یک اختلال بیولوژیکی است که به‌خوبی موردبررسی قرار گرفته و با درمان‌های بسیار موثری می‌تواند به افراد کمک کند بر افکار مزاحم غلبه نمایند.

در ادامه‌ی این مطلب لیستی از کتاب‌ درباره‌ی وسواس فکری که بسیاری از متخصصان و محققان، آن‌ها را نوشته‌اند معرفی کرده‌ایم تا به افراد مبتلا به OCD که در مسیر درمان و بهبودی خود هستند، کمک ‌کند. این کتاب‌ها می‌توانند به شما کمک خواهند کرد که این اختلال را رمزگشایی و درک کنید و راه‌هایی برای غلبه بر آن بیاموزید.

درواقع همه‌ی این کتاب‌ها، منابع مفیدی هستند که می‌توانند به‌عنوان یک راهنمای روشن و خواندنی برای درک بهتر وسواس فکری باشند. به این نکته‌ی مهم هم توجه داشته باشید که این کتاب‌های معرفی‌شده بهتر است به‌عنوان مکمل، نه جایگزین برای درمان استفاده شوند. اگرچه می‌دانیم که OCD را نمی‌توان به‌طور کامل درمان کرد، اما همچنان می‌توان آن را تحت کنترل داشت.

۱. وسواس فکری

کتاب «وسواس فکری- شناخت اختلال نگرانی وسواسی» با عنوان انگلیسی «Freedom from Obsessive Compulsive Disorder» اثر مدیر مرکز درمان اضطراب و اختلال وسواس فکری فیلادلفیا، جاناتان گریسون است که اولین بار سال ۲۰۰۳ منتشر و توسط اصغر اندرودی به فارسی ترجمه شد.

۲. ذهن آگاهی روزمره برای اختلال وسواس

کتاب «ذهن آگاهی روزمره برای اختلال وسواس» با عنوان انگلیسی «Everyday Mindfulness for OCD» اثر مدیر مرکز OCD و مرکز اضطراب بزرگ بالتیمور در هانت ولی، جان هرشفیلد و شانا نایسلی است که اولین بار سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

۳. وسواس و درمان شناختی-رفتاری آن

کتاب «وسواس و درمان شناختی-رفتاری آن» با عنوان انگلیسی «Obsessive-compulsive disorder» اثر روانشناس بالینی آمریکایی و استاد گروه روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، جاناتان استوارت آبرامویز است که اولین بار سال ۲۰۰۶ منتشر شد. 

۴. آشنایی با وسواس و شیوه‌های رهایی از آن

کتاب «آشنایی با وسواس و شیوه‌های رهایی از آن» با عنوان انگلیسی «Obsessive-compulsive Disorder: The Facts» اثر پادمال دی سیلوا و استنلی راکمن اولین بار سال ۱۹۹۲ منتشر و توسط علی صاحبی و فریده محمدی به فارسی برگردانده شد. 

۵. رهایی از افکار وسواسی

کتاب «رهایی از افکار وسواسی» با عنوان انگلیسی «Overcoming Obsessive Thoughts» اثر کریستین پوردون و دیوید کلارک اولین بار سال ۲۰۰۵ منتشر و توسط شد.

۶. کتاب کار درمان وسواس

«کتاب کار درمان وسواس؛ راهکارهای جدید برای بهبود زندگی روزمره و دستیابی مجدد به آرامش ذهنی» با عنوان انگلیسی «Heal Your Anxiety Workbook» اثر جان اردن و دانیل دالکورسو اولین بار سال ۲۰۰۹ منتشر گشت و توسط دکتر مژگان آگاه هریس، دکتر مسعود جان بزرگی به فارسی برگردانده شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین