|
| کد مطلب: ۱۰۱۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

این فیلم های آلفرد هیچکاک را همه باید ببینند

آلفرد هیچکاک یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کارگردانان تاریخ سینماست و هر کسی که می خواهد فیلمساز شود باید در حق خود لطف کرده و آثار این کارگردان نامی را تماشا و از آن ها یاد بگیرد.

این فیلم های آلفرد هیچکاک را همه باید ببینند
منبع: روزیاتو |

هیچکاک در زمینه برخی تکنیک های مهم فیلمسازی پیشگام بود، تکنیک هایی که هنوز استفاده می شوند. همچنین هیچکاک برخی از نمادین ترین سکانس های تاریخ سینما را خلق کرد، ژانر تریلر را به کیفیت بالاتری برد و چنان دستاوردهایی به دست آورد که ذکر آن ها در یک پاراگراف نمی گنجد. در واقع، این بحث وجود دارد که نبوغ آلفرد هیچکاک چنان زیاد بود که تنها تماشای فیلم های او می تواند جایگزینی برای ثبت نام پرهزینه در مدارس فیلم سازی است.

با دوران حرفه ای که تاریخ آن به سال ۱۹۲۵ و فیلم The Pleasure Garden باز می گردد (اگر چه هیچکاک قبل از آن نیز فیلم های دیگری ساخته بود، که یکی از آن ها گم شده و دیگری تنها بخشی از کارگردانی او بر عهده هیچکاک بود)، جای تعجب ندارد که چرا تعداد فیلم های کلاسیک آلفرد هیچکاک تا به این اندازه زیاد است. از Psycho و Vertigo گرفته تا North by Northwes و The Birds و Rear Window، سخت است اور کرد که تمام این فیلم های کلاسیک ماندگار و متنوع و بسیاری فیلم های دیگر از ذهن یک شخص خاص بیرون آمده اند. اما اگر چه باید این فیلم ها در فهرست تماشای هر کسی قرار داشته باشند، هیچکاک فیلم های بسیار دیگری نیز ساخته که تا حدود زیادی خارج از رادار سینمادوستان قرار گرفته اند. اگر به دیدن فیلم های کمتر شناخته شده آلفرد هیچکاک علاقمندید، در ادامه این مطلب شما را با ۱۲ مورد از آن ها آشنا خواهیم کرد.

 

۱۲- Family Plot (1976)

 
 

۱۱- Strangers on a Train (1951)

۱۰- The Man Who Knew Too Much (1934)

۹- The Man Who Knew Too Much (1956)

۸- Rope (1948)

۷- The Trouble with Harry (1955)

۶- Saboteur (1942)

۵- Torn Curtain (1965)

۴- Sabotage (1936)

۳- Topaz (1969)

۲- The Lodger: A Story of the London Fog (1927)

۱- Spellbound (1945)

ارسال نظر

پربازدیدترین