|
| کد مطلب: ۱۰۰۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پخش این فیلم های ترسناک آمریکایی در کشورهای دیگر ممنوع است

ژانر وحشت همیشه یکی از بحث برانگیزترین ژانرها بوده است. از وحشت های همراه با سکوت Nosferatu تا فیلم های شوکه کننده وس کریون در دهه ۱۹۷۰، فیلم های ترسناک پیشقراولان وحشت اخلاقی و درگیری های مخاطبان هستند.

پخش این فیلم های ترسناک آمریکایی در کشورهای دیگر ممنوع است
منبع: روزیاتو |

اگر چه فیلم های ترسناک آمریکایی باعث ایجاد خشم ها و درگیری های اخلاقی متعددی شده اند، غیرمعمول نیست برای فیلم ها که به محض ساخت، انتشارشان در ایالات متحده ممنوع شود. اما این بدان معنا نیست که فیلم های ترسناک آمریکایی در خارج از کشور نیز با پذیرش مشابهی مواجه شوند.

کشورها قوانین خاص خودشان را در زمینه سانسور و رتبه بندی فیلم ها دارند که باعث شده برخی از برخی مشهورترین فیلم های ترسناک آمریکایی به خاطر زیر پا گذاشتن برخی از قوانین آن کشورها، در آن کشورها ممنوع شوند. فیلم های ترسناک عموماً پرسانسورترین فیلم های سینما هستند زیرا تصویری شفاف تر که از خشونت (و همچنین سکانس های عریان و روابط جنسی) نشان می دهند باعث می شود امکان انتشار در برخی کشورها را نداشته باشند.

 

سانسورهای اینچنینی از درگیری ها و بحث های اخلاقی در مرود اینکه آیا فرهنگ عامه بر توده ها تاثیرگذار است یا خیر نشأت می گیرند: آیا فیلم های حاوی خشونت مفرط می توانند جامعه را به سمت خشونت سوق دهند؟ سانسور در زمینه سینما به خوبی نشان دهنده دیدگاه متفاوت مردم و دولت ها به خشونت و استانداردهای متفاوت اخلاقی است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۲ فیلم ترسناکی آشنا کنیم که به دلایل مختلف در خارج از آمریکا ممنوع شده اند.

World War Z (2013)

Faces of Death (1978)

Traces of Death (1993)

The Exorcist (1973)

The Texas Chain Saw Massacre (1974)

The Last House on the Left (1972)

Land of the Dead (2005)

Maniac (2012)

Saw VI (2009) و Saw 3D (2010)

The Bunny Game (2010)

Mikey (1992)

ارسال نظر

پربازدیدترین