|
| کد مطلب: ۱۰۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

این فیلمها براساس کتابهای ممنوعه ساخته شده اند

از زمانی که نشریات چاپی ابداع شدند، همواره کتاب های ممنوع وجود داشته اند. اما جالب است بدانید تا به حال ۱۴ فیلم از روی همین کتب ممنوعه ساخته شده‌اند.

این فیلمها براساس کتابهای ممنوعه ساخته شده اند
منبع: روزیاتو |

معمولاً دلایل مختلفی برای ممنوع کردن کتاب های خاص وجود که از دلایل مذهبی تا سیاسی و اخلاقی متفاوت هستند. به دلیل اینکه استانداردهای انطباق نشریات با خط قرمزهای سیاسی و مذهبی تغییر زیادی کرده اند، برخی کتاب هایی که روزگاری ممنوعه بودند امروزه از لحاظ اجتماعی کاملاً قابل قبول بوده و گاهی اوقات نیز شرایط برعکس است. در حالی که هدف اصلی از ممنوعه اعلام کردن یک کتاب جلوگیری از خوانده شدن آن توسط خوانندگان است، چنین کاری معمولاً تاثیر معکوسی داشته است.

زدن برچسب «ممنوعه» بر یک کتاب می تواند توجه بیشتری به آن کتاب جلب کند. این اثر که با نام اثر استرایسند از آن یاد می شود بسیار منطقی و معنی دار است. وقتی یک رسانه ممنوع می شود، این اقدام باعث می شود که کنجکاوی مخاطب نسبت به اینکه چه چیزی باعث بحث برانگیزی آن رسانه شده بیشتر می کند. نه تنها ممنوع کردن کتاب هایی خاص باعث محبوبیت بیشتر این کتاب ها شده بلکه باعث شده که نسخه هایی سینمایی از متن این کتاب ها نیز تولید شود. هالیوود به ندرت ابایی از سود بردن از جنجال داشته و به شکلی قابل درک، این صنعت فیلمسازی به خوبی می داند که غصب و خشم نسبت به یک کتاب خاص به افزایش تمایل به خرید بلیت فیلمی منجر می شود که از روی آن ساخته شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۴ فیلم جذابی آشنا کنیم که بر اساس کتاب های ممنوعه ساخته شده اند.

  1. ۱۹۸۴
  2. Animal Farm
  3. Catch-22
  4. The Color Purple
  5. Elmer Gantry
  6. Gone With the Wind
  7. Lord of the Flies
  8. The Grapes of Wrath
  9. The Great Gatsby (1974)
  10. To Kill A Mockingbird
  11. Of Mice and Men (1992)
  12. Slaughterhouse-Five
  13. Sophie’s Choice
  14. Lolita

ارسال نظر

پربازدیدترین