|
| کد مطلب: ۹۵۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

نماینده مجلس: فعالیت کمیسیون ویژه صیانت وجاهت قانونی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکید دارد که براساس آیین‌نامه مصوب در این کمیسیون «جلسات آن باید از قبل اعلام و به صورت علنی، پخش مستقیم شود.»

نماینده مجلس: فعالیت کمیسیون ویژه صیانت وجاهت قانونی ندارد
منبع: اعتماد |

 او می‌گوید که بر این اساس، آخرین جلسه رسمی این کمیسیون که سیزدهمین جلسه نیز بوده، یک سال قبل تشکیل شده و یک سال قبل که همزمان با ارایه گزارشی از مرکز پژوهش‌های مجلس بود و تنش جدی در جلسه کمیسیون پیش آمد. این عضو رسمی کمیسیون صیانت، همچنین می‌گوید که بعد از آن جلسه به عنوان «آخرین جلسه رسمی»، حدود 11 ماه پیش در زمان بررسی بودجه سال 1400، این کمیسیون جلسه‌ای تشکیل داده که همان زمان با تذکر او در جلسه علنی و ورود رییس و معاونت قوانین مجلس، مصوبه باطل و بعد با رای‌گیری مجلس از اساس اختیار اصل هشتاد و پنجی شدن بررسی این طرح در کمیسیون ویژه لغو شده و باید در صورت تصمیمی مبنی بر ادامه بررسی طرح، به صورت طرح عادی به صحن برگشته و تصمیم با رای همه نمایندگان اتخاذ شود.

اشاره نوری قزلجه به رای استمزاجی است که در یک جلسه غیرعلنی درباره لغو اصل 85 شدن طرح صیانت اتخاذ شد. برخی این رای‌گیری را قبول نداشتند و برخی می‌گفتند هیات رییسه مجلس این اختیار را دارد تا درباره آن تعیین تکلیف کند. هیات رییسه مجلس اما در این باره سکوت کرد و بعد از اینکه بررسی این طرح در تابستان سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی آغاز شد، گویی موضوع در مجلس رو به سکوت رفت. نوری قزلجه همچنین می‌گوید که از آن زمان تا امروز هیچ جلسه دیگری در این باره تشکیل نشده البته تقلاهای زیادی برای تشکیل جلسه و ادامه بررسی طرح صورت گرفته که هم غیرقانونی و هم بی‌نتیجه بوده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین