|
| کد مطلب: ۹۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

آیا «مگان»، ربات قاتل، حقیقی می شود؟

موفق‌ترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳ تا اینجا مگان (M3GAN) بوده است که هفته‌ی اول ژانویه روی پرده رفت و با بودجه‌ی ۱۲ میلیون دلاری، بیش از ۱۴۵ میلیون دلار در گیشه فروخت.

آیا «مگان»، ربات قاتل، حقیقی می شود؟

قصه درباره‌ی دخترک یتیمی به نام کیدی است که والدین خود را در یک تصادف از دست داده و نزد خاله‌اش فرستاده شده که ربات‌ساز است. در ادامه، به کیدی یک ربات آزمایشی به نام مگان اهدا می‌شود تا همانند یک سرپرست، در کارهای روزانه به او کمک کند. مگان در ابتدا عادی جلوه می‌کند اما به‌تدریج رفتارهای خشنی از خود بروز می‌دهد و هرچیزی که کیدی را تهدید کند، با خشم مگان روبه‌رو می‌شود؛ رباتی که حاضر است به هر قیمتی از دخترک مراقبت کند. مگان در نهایت به یک ربات آدم‌کش و بی‌رحم تبدیل می‌شود که با روش‌های خلاقانه آدم‌ها را به قتل می‌رساند. وقتی به فیلم‌های آخرالزمانی پیرامون قیام و حمکرانی هوش مصنوعی می‌رسیم، مگان شاید در حد و اندازه‌ی اسکای‌‌نت از فیلم «نابودگر» نباشد اما به همان میزان سرگرم‌کننده است.

پروفسور هلن هِیستی، استاد علوم کامپیوتر و رباتیک دانشگاه هریوت-واتِ اسکاتلند، دراین‌باره می‌گوید: «رسانه‌ها عاشق این ایده هستند که ربات‌ها را شبیه انسان‌ها عرضه کنند تا به اصطلاح نتوانیم تشخیص دهیم آن‌ها انسان هستند یا ربات. اما در واقعیت بسیار سخت است که یک هوش مصنوعی با ظاهری انسانی تولید کنیم، رباتی که می‌تواند در شستشوی لباس‌ها کمک کند و راجع به مسائل روزانه حرف بزند. مردم هوش مصنوعی را در رسانه‌ها می‌بینند و با خود فکر می‌کنند “خدای من، این اتفاق برای ما در آینده رخ خواهد داد” اما [در دنیای واقعی] فعلا از این چیزها بسیار دور هستیم».

ارسال نظر

پربازدیدترین