|
| کد مطلب: ۹۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا باهنر: رئیسی با احمدی نژاد و روحانی جلسه بگذارد

من به روحانی رأی ندادم اما وقتی دولت ایشان تمام شد، به‌عنوان جامعه اسلامی مهندسین بیانیه دادیم و از خدمات دولت ایشان تشکر کردیم.

محمدرضا باهنر: رئیسی با احمدی نژاد و روحانی جلسه بگذارد

محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس، عضو مجمع تشخیص مصلحت و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با تسنیم گفته است: «آقای لاریجانی مصاحبه کرده و برای کمک به بهبود وضعیت آماده است که کمک کند».

بخش هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*مردم با تاثیری که از رسانه‌ها گرفته‌اند می‌گویند هرکس در این کشور یک دوره نماینده، مدیرکل، وزیر یا امام جمعه بوده است بارش را برای همیشه بسته. واقعاً این ادعا درست نیست و مثلاً در مجلس، حداکثر 5 درصد نمایندگان بعد از نمایندگی وضعیت اقتصادی بهتری دارند و شاید بیش از 20 درصد آنها بعد از نمایندگی وضعیت‌شان بدتر می‌شود.

*متأسفانه بسیاری از رسانه‌ها و حتی تریبون‌های رسمی، در ایام انتخابات وارد رقابتهای بی ارزش می‌شوند، مدام همدیگر را متهم به دزدی و خیانت می‌کنند؛ همین حرف‌ها باعث می‌شود که امروز برخی از مردم صدای هیچ‌کدام از همین مسئولین را نشنوند. خب، وقتی همه دولت‌ها همدیگر را متهم می‌کنند مردم اگر این اتهام‌ها را قبول کنند همه متهم و دزد می‌شوند.

*من به روحانی رأی ندادم اما وقتی دولت ایشان تمام شد، به‌عنوان جامعه اسلامی مهندسین بیانیه دادیم و از خدمات دولت ایشان تشکر کردیم و نقاط ضعف دولت ایشان را هم بیان کردیم و انتظاراتمان را نیز از دولت جدید گفتیم.

*ما برای در نظر گرفتن چارچوب برای اعتراض مردمی، چهل سال تأخیر داریم؛ باید از سندیکاها، ان‌.جی‌.اوها، احزاب و گروها برای اجرای این مهم، کمک بگیریم و برای آن تدبیر کنیم. بدانیم که پایان اعتراضات به معنای راضی‌شدن مردم نیست و نمی‌توان به این بهانه، صورت‌مسئله را پاک کرد.

*در دوره گذشته انتخابات مجلس، 15 هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند. 7-8 هزار نفر صلاحیتشان احراز نشد. همان موقع گفتم به خیلی از این 8 هزار نفر ظلم شده است نه تنها به کسانی که رد شده‌اند بلکه ممکن است در تائید برخی از همین افراد هم ظلم شده باشد. نتیجه این می‌شود که یکی که رأی می‌آورد از فردای پیروزی علیه آن مثلاً 10 نفری که رد شده بودند و کسانی که رأی نیاوردند، جو سازی می‌کند و اینهایی که رأی نیاورده‌اند هم علیه فرد پیروز. یعنی وقتی‌که باید برای مردم شود مدام صرف رقابت‌های انتخاباتی می‌شود.

*آقایان روحانی و احمدی‌نژاد را دعوت کنند تا با آقای رئیسی گفت‌وگو کند و جلسه بگذارد؛ پیشنهادم این است که آقای رئیسی، برای جلسه رؤسای جمهور از مقام معظم رهبری خواهش کند که به‌عنوان رئیس‌جمهور اسبق، لطف کنند و بپذیرند که این جلسه رؤسای جمهور سابق در محضر ایشان و با حضور ایشان برگزار شود. این آقایان کشور دست‌شان بوده است، خب، چرا نباید از تجربه‌های اینها استفاده کرد. من به آقای روحانی نیز این پیشنهاد را داده بودم به ایشان گفتم که جز آقای احمدی‌نژاد همه رئیس‌جمهورها حاضرند دعوت شما را برای جلسات مشترک بپذیرند. الآن هم به آقای رئیسی می‌گویم همه روسای جمهور حتی آقای احمدی‌نژاد هم دعوت ایشان را قبول می‌کند.

*آقای لاریجانی مصاحبه کرده و برای کمک به بهبود وضعیت آماده است که کمک کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین