|
| کد مطلب: ۹۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

هوش مصنوعی اشتباه کرد، ارزش بازار آلفابت را 100 میلیارد دلار ریخت

اشتباه هوش مصنوعی Bard گوگل، ارزش بازار آلفابت را 100 میلیارد دلار کاهش داد اشتباه هوش مصنوعی Bard در پاسخ به سؤالی در ویدیوی رسمی گوگل، باعث کاهش بیش از 7 درصدی ارزش سهام آلفابت شد.

هوش مصنوعی اشتباه کرد، ارزش بازار آلفابت را 100 میلیارد دلار ریخت
منبع: دیجیاتو |

رقابت در حوزه هوش مصنوعی به اندازه‌ای فشرده و جدی شده است که کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند آسیب سنگینی به سازنده این ابزارها بزند، موضوعی که گریبان‌گیر گوگل شده است. گوگل چند روز پیش از  هوش مصنوعی Bard  رونمایی و ویدیویی کوتاه از آن منتشر کرد، اما بارد در این ویدیو یک اشتباه داشت که همین اشتباه، باعث کاهش چشمگیر ارزش سهام آلفابت (کمپانی مادر گوگل) و کاهش 100 میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت شده است.

انتشار  ChatGPT ، جدیدترین چت‌بات OpenAI و محبوبیت چشمگیر این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شد گوگل، وضعیت قرمز اعلام و پس از مدتی بدون اطلاع‌رسانی قبلی، از رقیبش رونمایی کند. اما این رقیب که Bard نام دارد، در همان دموی رسمی گوگل به سؤالی، پاسخ اشتباه داده است.

photo_5989920489931389727_y-1024x569

در ویدیوی گوگل، کاربری از این ابزار پرسیده است که دستاوردهایی را از تلسکوپ جیمز وب بیان کند که امکان توضیح آن به یک کودک 9 ساله وجود داشته باشد. یکی از پاسخ‌های Bard این بود که از جیمز وب برای گرفتن اولین تصاویر از یک سیاره خارج از منظومه شمسی یا سیاره فراخورشیدی استفاده شده است که این گفته درست نیست. درحقیقت به گفته ناسا، اولین تصاویر از سیارات فراخورشیدی توسط تلسکوپ VLT در سال 2004 گرفته شدند.

ارسال نظر

پربازدیدترین