|
| کد مطلب: ۹۶۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

شاید هوش مصنوعی ChatGPT در آینده نظام سرمایه‌داری را نابود کند

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت OpenAI می‌گوید هوش مصنوعی ChatGPT ممکن است در آینده ما را به نظامی بهتر از سرمایه‌داری برساند.

 شاید هوش مصنوعی ChatGPT در آینده نظام سرمایه‌داری را نابود کند
منبع: دیجیاتو |

میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان با ChatGPT کار کرده‌اند یا حداقل درباره آن خبر خوانده‌اند. خیلی‌ها با این چت‌بات هوش مصنوعی تکالیفشان را انجام داده‌اند، اما یکی از بنیان‌گذاران OpenAI، شرکتی که سازنده این ابزار است، می‌گوید ChatGPT شاید بتواند یک روز نظام سرمایه‌داری (کاپیتالیسم) را فرو بریزد.

به‌ گزارش مجله فورچون، ChatGPT که از ماه نوامبر عرضه عمومی شده، در این مدت زمان کوتاه به محبوبیت قابل‌توجهی رسیده است. OpenAI در گذشته مدعی بود که می‌خواهد به نبرد با انحصارطلبی‌های گوگل در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی برود. حالا اگرچه خود این شرکت با سرمایه‌گذاری مایکروسافت تا حدی درگیر مباحث مربوط به نظام سرمایه‌داری شده است، اما «سم آلتمن»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل آن، همچنان با رویکردی ملایم‌تر امیدوار است که بتواند این مشکل را حل کند. او می‌گوید:

«فکر می‌کنم [نظام] سرمایه‌داری شگفت‌انگیز است. من عاشق سرمایه‌داری‌ام که یکی از نظام‌های مالی بد در جهان و بهترین آن‌هاست. امیدوارم یک نظام بهتر را پیدا کنیم و فکر می‌کنم اگر هوش جامع مصنوعی (AGI) به پتانسیل‌های واقعی‌اش برسد، می‌توانم آینده‌ای را ببینم که در آن سرمایه‌داری شکست می‌خورد.»

ارسال نظر

پربازدیدترین