|
| کد مطلب: ۹۵۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

چگونه مک بوک را از آلودگی به بدافزارها دور نگه داریم؟

آنتی ویروس‌ها، قابلیت‌های امنیتی داخلی مک اواس و نرم افزارهای پیش‌فرض نصب شده روی آن تنها قسمتی از فرایند حفاظت از اطلاعات کاربر را تشکیل می‌دهند.

منبع: دیجیاتو |

رفتار روزمره کاربر در استفاده از مک می‌تواند نقش پررنگی در کاهش ریسک آلودگی به بدافزارها داشته باشد. به همین دلیل در ادامه به نکاتی اشاره کرده‌ایم که رعایت آن‌ها می‌تواند سطح ایمنی دستگاه را افزایش دهد.

به‌ روزرسانی مداوم مک اواس

آپدیت مک اواس به آخرین نسخه منتشر شده، راه حلی ساده و آسان اما بسیار تاثیرگذار است که می‌تواند دستگاه شما را ایمن نگه دارد. اپل با انتشار آپدیت‌های جدید، اقدام به برطرف کردن مشکلات امنیتی می‌کند و ریسک آلوده شدن محصولات خود را کاهش می‌دهد. پس بهتر است همیشه از به روز بودن سیستم عامل خود اطمینان کسب کنید.

عدم اتصال به شبکه‌های عمومی

شبکه‌های عمومی از جمله وای فای می‌توانند گزینه‌ای ترغیب‌کننده برای دسترسی آسان و در بیشتر مواقع رایگان به اینترنت باشند. با این حال هکرها می‌توانند به کمک چنین شبکه‌هایی به اطلاعات کاربری و رمزهای عبور سایر افراد شبکه دسترسی پیدا کنند. در نتیجه توصیه می‌شود از هات اسپات شخصی خود به جای وای فای عمومی استفاده کنید تا در معرض چنین خطراتی قرار نگیرید. اگر در هر حال مجبور به استفاده از یک شبکه عمومی شدید، بهتر است از انتقال داده‌های حساس مانند اطلاعات حساب‌ها و کارت‌های بانکی خودداری به عمل آورید.

مراقب اسپم‌ها و صفحات فیشینگ باشید

وجود بدافزارها در میان صفحات فیشینگ و ایمیل‌های اسپم بسیار شایع است. معمولاً در چنین مواردی پای یک لینک در میان است که موجه به نظر می‌رسد و بیشتر کاربران فریب کلیک روی آن را می‌خورند. پس از کلیک روی لینک، یک یا چندین بدافزار روی سیستم نصب می‌شوند و می‌توانند اطلاعات شخصی افراد را به سرقت ببرند. همچنین باید توجه داشت که بیشتر آنتی ویروس‌ها و نرم افزارهای امنیتی، امکاناتی جهت مبارزه با چنین حملاتی فراهم نمی‌کنند و این مسئله در برنامه‌های رایگان بیشتر به چشم می‌خورد. پس تیزبینی و رعایت اصول از جانب کاربران، تنها راه برای در امان ماندن از آن‌ها خواهد بود.

ادوبی فلش پلیر را نصب نکنید

ادوبی در اواخر سال ۲۰۲۰، پشتیبانی خود را از برنامه فلش پلیر به صورت کامل متوقف ساخت. بسیاری از موسسه‌های امنیتی به کاربران توصیه می‌کنند تا از نصب ادوبی فلش پلیر روی سیستم خود ممانعت به عمل آورند؛ زیرا بسیاری از بدافزارها در قالب یک آپدیت جعلی فلش پلیر ظاهر می‌شوند. برای مثال هنگامی که قصد دارید یک ویدیو به صورت آنلاین تماشا کنید، پیامی مبنی بر قدیمی بودن فلش پلیر نصب شده نمایش داده می‌شود. در ادامه به کاربر توصیه می‌شود تا برنامه خود را به نسخه جدید آپدیت کند، اما فایل آپدیت تنها حاوی یک بدافزار است و خبری از فلش پلیر در آن نخواهد بود. در حال حاضر اکثر سایت‌ها و صفحات اینترنت از HTML5 به جای فلش استفاده می‌کنند، پس در کل نیازی به نصب فلش پلیر برای کاربران عادی وجود نخواهد داشت.

طبق آمار منتشر شده از سوی Malwarebytes، تعداد بدافزارهای جدی کشف شده در مک از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۶۱ درصدی بوده است. به همین دلیل ادعای منسوخ شده پیرامون عدم آلوده شدن دستگاه‌های مبتنی بر مک اواس دیگر مورد تایید نیست و به کاربران توصیه می‌شود تا گام‌های بیشتری جهت افزایش سطح امنیت خود بردارند. همچنین تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و فایل‌های ضروری راه حل مناسبی برای مقابله با حملات و جلوگیری از حذف آن‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین