|
| کد مطلب: ۹۵۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

آیا باید در مک او اس از آنتی ویروس استفاده کنیم؟

آنتی ویروس‌ها یکی از بهترین ابزارها جهت تامین امنیت داده‌ها و جلوگیری از موارد سوءاستفاده از اطلاعات محسوب می‌شوند. اما آیا کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک اواس هم نیاز به استفاده از آنتی ویروس دارند؟

آیا باید در مک او اس از آنتی ویروس استفاده کنیم؟
منبع: دیجیاتو |

با وجود اینکه سیستم امنیتی اپل توانسته در سال‌های اخیر عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اما همچنان قابل دور زدن است. همان طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، سیستم مذکور وابستگی شدیدی به شناسایی سریع تهدیدات و بدافزارهای جدید توسط کارشناسان اپل دارد تا در پایگاه داده ثبت شوند و در آپدیت‌های بعدی برطرف گردند. از آن جایی که اپل یک شرکت متمرکز در حوزه امنیت سایبری به شمار نمی‌رود، قادر نیست در زمان کوتاه اقدام به بررسی طیف وسیعی از نرم افزارهای شخص ثالث جدید کند و فرایند گفته شده ممکن است برای مدت به نسبت طولانی در جریان باشد. چنین شرایطی موجب می‌شود تا سیستم برخی از کاربران دچار بدافزار شود و شاید آن کاربر بدشانس شما باشید!

اگرچه استفاده از یک آنتی ویروس در مک چندان ضروری و حیاتی به نظر نمی‌رسد، اما بهره‌گیری از آن‌ خالی از لطف نخواهد بود.

در شرایط گفته شده، پای نرم افزارهای آنتی ویروس به میان خواهد آمد. نصب چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود تا لایه امنیتی اضافی به دستگاه مبتنی بر مک افزوده شود که تاثیر منفی بر سایر جنبه‌های عملکردی سیستم عامل نیز نخواهد داشت. اگرچه استفاده از یک آنتی ویروس در مک چندان ضروری و حیاتی به نظر نمی‌رسد، اما بهره‌گیری از آن خالی از لطف نخواهد بود. 

باید توجه کرد که حتی با نصب آنتی ویروس نیز نمی‌توان به صورت کامل از مک در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کرد. بدافزارهای بسیار جدید و ثبت نشده در پایگاه داده شرکت‌های امنیتی می‌توانند به سیستم‌ها نفوذ کنند و عملکرد آن‌ها را دچار مشکل کنند. همچنین برخی بدافزارها برای مدت طولانی به صورت غیرفعال باقی خواهند ماند که فرایند شناسایی آن‌ها را سخت‌تر از قبل می‌کند. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود تا برخی اصول امنیتی پایه را در استفاده روزمره خود از مک رعایت کنند تا کمتر با مشکلات گفته شده مواجه شوند. 

کدام آنتی ویروس مناسب مک است؟

آنتی ویروس‌های رایگان و پولی بسیاری برای مک در دسترس قرار دارند. البته باید دقت کرد که تنها از نرم افزارهای شرکت‌های معتبر بهره گرفت. Avast Premium Security یکی از برنامه‌های محبوبی است که در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است و نسخه رایگان آن، امکانات پایه موردنیاز و کافی برای طیف وسیعی از کاربران عادی را ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین