|
| کد مطلب: ۱۱۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

اولین تصاویر از یک عروس دریایی که همنوع خود را می‌خورد!

این عروس دریایی همنوع‌خوار احتمالاً به گونه‌ای توصیف‌نشده از جنس Bathykorus مربوط می‌شود که تاکنون دیده نشده بودند.

اولین تصاویر از یک عروس دریایی که همنوع خود را می‌خورد!
منبع: دیجیاتو |

دانشمندان برای اولین‌بار ویدیویی از یک گونه وحشتناک عروس دریایی همنوع‌خوار را ضبط کرده‌اند که از آن‌ها به‌عنوان «شکارچی ژلاتینی» یاد می‌شود. به گفته آن‌ها، این موجود جالب در عمق بیش از 1400 متری اقیانوس آرام زندگی می‌کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، این عروس دریایی همنوع‌خوار احتمالاً به گونه‌ای توصیف‌نشده از جنس Bathykorus مربوط می‌شود که تاکنون دیده نشده بودند. به‌دلیل وجود شاخک‌های پهنی در قسمت بالایی آن، محققان مدعی شده‌اند که این عروس دریایی موجودات ژلاتینی دیگری مانند خیارهای دریایی، دیگر عروس‌های دریایی و طعمه‌های زیست‌تابی را می‌خورند.

به گفته محققان، این نوع از عروس د‌ریایی با سه شاخک بسیار نادر است و سه کیسه شکمی دارد. درواقع این عروس دریایی به‌قدری کمیاب است که محققان می‌گویند نزدیک‌ترین موجود شبیه به آن تنها یک بار یک دهه پیش توسط یکی از کشتی‌های اکتشاف اقیانوس NOAA در همان منطقه مشاهده شد.

این کشف می‌تواند داده‌های اطلاعاتی موجود درباره عروس‌های دریایی را به‌طور کامل تغییر دهد؛ زیرا تاکنون تصور می‌شد که هیچ موجود زنده دیگری نمی‌تواند آن‌ها را بخورد. به‌عنوان دلیل این موضوع گفته شده است که عروس‌های دریایی عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند و هر زمان که توسط موجود دیگری خورده شوند، لب‌های آن‌ها را نیش می‌زنند. بااین‌حال، این عروس دریایی همنوع‌خوار نشان می‌دهد که موجود دیگری در تلاش است تا آن‌ها را بخورد.

با در نظر گرفتن عمق بسیار زیادی اقیانوس‌ها، موجودات بسیار زیادی که در آنجا زندگی می‌کنند و همچنین اطلاعات کمی که درباره آن‌ها وجود دارد، انجام مطالعات بیشتر روی این موجودات کمیاب می‌تواند اطلاعات بیشتری را درباره دنیای زیر آب در اختیار محققان و دانشمندان قرار دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین