|
| کد مطلب: ۱۱۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

شهری عجیب در زیر دریا که به دست اختاپوس‌ها درست شده!

کشف شهری عجیب در زیر دریا که به دست اختاپوس‌ها ساخته شده، دانشمندان را با این سوال مواجه کرد که آیا اختاپوس‌ها زندگی اجتماعی دارند؟

شهری عجیب در زیر دریا که به دست اختاپوس‌ها  درست شده!

اختاپوس‌ها موجودات بسیار باهوشی هستند. این جانور آن قدر باهوش است که برخی از دانشمندان متقاعد شده اند اختاپوس‌ها با سایر موجودات زمین تفاوت دارند. با این حال، یافته‌های جدید نشان می‌دهد: این موجودات جذاب، کاری شگفت انگیز انجام داده‌اند. بر این اساس اعلام شد، یک شهر در سواحل شرق استرالیا شناسایی شده که ساخته اختاپوس‌ها  است.

دانشمندان به تازگی موفق به کشف یک شهر عجیب زیر دریا شدند که به دست اختاپوس‌ها ساخته شده است. این شهر‌ها نه تنها به دلیل نحوه ایجادشان شگفت انگیز هستند، بلکه به این دلیل که آنچه ما در مورد اختاپوس می‌دانیم را تغییر می‌دهند. پیش از این همواره اعتقاد بر این بود که این موجودات زندگی انفرادی داشته و مایل به روابط اجتماعی نیست.

با کمک این کشف جدید، دانشمندان نشان داده اند: نه تنها اختاپوس‌ها می‌توانند شهر‌های کوچک خود را بسازند، بلکه احتمالاً در اقیانوس‌ها، گروه‌ها جوامع مشخصی دارند. پژوهشگران می‌گویند: اختاپوس‌ها از برون زدگی سنگ و همچنین انبوهی از پوسته‌های صدف برای ساختن شهر‌های کوچک خود استفاده کردند.

این مطالعات نشان می‌دهد: اختاپوس‌ها شهر‌های خود را با استفاده از توده‌های صدفی که به middens شناخته می‌شود، ساخته و نوعی معماری شگفت انگیز ایجاد کرده اند. جانورشناسان می‌گویند که برون زدگی‌ها و دیگر ویژگی‌های طبیعی کف دریا در این دو مکان به احتمال زیاد به امکان پذیر شدن ساخت این شهر‌های اختاپوسی کمک کرده است.

گفتنی است اولین سایت در خلیج جرویس، منطقه‌ای در سواحل شرقی استرالیا مشاهده شد که دانشمندان آن مکان را اختاپولیس (Octopolis) یعنی شهر اختاپوس‌ها نامیدند، و طی بررسی‌های بعدی مشخص شد که حداقل ۱۶ حیوان مختلف با این مکان تعامل دارند. در ادامه چند صد متر دورتر، سایت دیگری که اختانتیس (Octlantis) نام داشت کشف شد. در این شهر جدید در مجموع ۱۳ لانه اختاپوس شناسایی شد.

طی مطالعات جدید، محققان با استفاده از دوربین‌های GoPro به شهر‌های اختاپوس‌ها رفتند تا از آن‌ها عکس بگیرند. آنها طی یک روز حدود ۱۰ ساعت فیلم ضبط کردند و به سادگی شاهد تعامل ساکنان منطقه با یکدیگر بودند. این کشف بسیار جذاب است و به کشف اطلاعات ارزشمندی در مورد حیات وحش اقیانوس‌ها منجر می‌شود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین